جستجو در وبلاگ

نشر رایگان کتاب

کتاب شما را رایگان چاپ می کنیم

نویسندگان، محققین و اساتید محترم دانشگاهها
«کتاب بنویسید...مجوز با ما...چاپ رایگان با ما...حق تألیف هم بگیرید!»

ایمنی در برق


توسط :Oshriyeh
دسته بندی موضوعی :نویسنده کتاب
 1397/05/21
 12:23 PM
ایمنی در برق

اعتماد به سيم كشي و كابل كشي و استفاده از هرگونه ماشين آلات بويژه پمپ ها، روشنايي پاركها، استخر، پايه چراغ هاي معابر عمومي، مدارس، باشگاههاي ورزشي و بيمارستاها و كليه لوازم برقي و فلزي بخصوص كولرهاي آبي در منازل و كارخانجات به معناي اعتماد به طريقه صحيح ساخت و نصب استفاده از اين انرژي الكتريكي در ولتاژهاي پايين مي باشد.درخواست اين اعتماد براي حفاظت جان انسان و حيوانات اهلي و جلوگيري از خطرات آتش سوزي و انفجارهاي عظيم در معادن، انبارهاي بزرگي، بخصوص پالايشگاههاي نفت و گاز و غيره بسيار مهم و با ارزش مي باشد.

 

خطرات برق بطور کلي به دو دسته خطر آتش سوزي وخطر برق گرفتگي تقسيم مي شوند. برق مصرفي شهري ما ۲۲۰ ولت مي باشد که اين مقدار براي نابودي فرد کافي است. ما روزانه با وسايل برقي بسياري سرو کار داريم و از آنها به صورت درست يا نادرست استفاده ميکنيم که بايد به ايمني جاني خود در برخورد با اين وسايل توجه کنيم. به طور کلي لوازم برقي ،سيمهاي رابط ، کليدها ، پريزها و ... ،در محل توليد به صورت کاملا ايمني از نظر عايقي ساخته ميشوند و بسته به مورد مصرفي از نظر عايقي با هم متفاوتند . عايقها انواع گوناگون دارند که بسته به مورد استفاده در سيمها با نامهاي گوناگون شناخته مي شوند. 

 

تحقيقات انجام شده در مورد برق گرفتگي كه باعث مرگ شده ثابت مي كند كه پنجاه درصد آن در اثر تماس مستقيم سيم حامل برق در حمام، استخر، حياط، زير زمين، پاركها و يا جاهاي مرطوب بوده كه جريان برق مستقيما از بدن افراد به زمين برقرار شده است و بقيه بعلت فرسودگي كابلها ويا عايق نبودن صحيح لوازم خانگي و دستگاه هاي برقي ويا سيم كشي هاي غلط و استفاده از لوله هاي فلزي و سيم افشان اتفاق افتاده است.

سيستم توزيع انرژي الكتريكي كه سيستم ارت آن فاصله هاي مختلف شهر ارت گرديده است اين اعتماد را برقرار مي نمايد كه ولتاژهاي ايجاد شده در كليه قطعات فلزي ساختمان و برق گيرها در مواقع خطر هميشه مساوي صفر بوده و سنجش و آزمايشات آن با قوانين استاندارد هاي بين المللي مطابقت داشته باشد.


ارسال نظر: