جستجو در وبلاگ

نشر رایگان کتاب

کتاب شما را رایگان چاپ می کنیم

نویسندگان، محققین و اساتید محترم دانشگاهها
«کتاب بنویسید...مجوز با ما...چاپ رایگان با ما...حق تألیف هم بگیرید!»

چگونه یک نویسنده درجه یک بشویم؟


توسط :محمد خانی
دسته بندی موضوعی :عمومی
 1397/06/04
 11:17 PM
چگونه یک نویسنده درجه یک بشویم؟

چگونه یک رمان خوب بنویسیم؟

نوشتن یک رمان عالی و درجه یک به ابزارهایی نیاز دارد و این ابزارها هر چقدر قویتر در اختیار شما قرار بگیرد رمان شما قویتر خواهد بود.

اولین ابزار: سبک شناسی

شما به عنوان یک نویسنده باید سبک های نویسندگی را بدانید از جمله رئالیسم و رمانتیسم که از معروف ترین سبک های نویسندگی هستند و بقیه سبک ها از این دو سبک مشتق می شوند. ببشتر نویسنده های ما اطلاع چندانی از این موضوع ندارند.باید سبک ها را شناخت و در قالب آن حرکت کرد این موضوع باعث خواهد شد نوشته ی شما در مسیر درستی قدم بر دارد و رمانی کامل و تخصصی را به کاروان فرهنگی عرضه کنید.

دومین ابزار : مطالعه آثار بزرگان

مطالعه ی اثار بزرگان یکی دیگر از این موارد است که به شما کمک می کند تا از فلسفه رمان نویسی اگاهی پیدا کنید. تجارب آنها در کتاب هایشان نوشته شده و شما می توانید از تکنیک های آنها بهره مند شوید و رمانی حرفه ای را کلید بزنید.بسیاری از آثار این نویسنده ها متعلق به قرن های گذشته است ولی هنوز آثارشان از پر فروش ترین آثار ادبی می باشد. پس بررسی دقیق آثار این بزرگان می تواند کمک شایانی برای یک نویسنده ی نو پا باشد.

سومین ابزار : یادگیری فن نویسندگی

شما باید فن نویسندگی را آموزش ببینید، فن نویسندگی شامل دو جز است. جز اول جز ساختاری است و جز دوم جز محتوایی. 
جز ساختاری مربوط به دستور زبان فارسی یا به تعبیر من دستور زبان نویسندگی است که چگونگی نوشتن جملات بی نقص و عیب را به شما می آموزد و چگونه در نوشته هایمان از خطاهای دستوری زبان فارسی پرهیز کنیم.
جز دوم جز محتوایی یا مفهومی، که شامل ژانرهای مختلفی است مانند ژانر اجتماعی، فرهنگی، سیاسی... که هر نویسنده ای بنا به دلایلی یکی از انها را انتخاب می کند و در آن ژانر فعالیت می کند.
ما به عنوان یک نویسنده تازه کار می توانیم این موارد به دو صورت آموزش ببینیم. یکی از این موارد شرکت در کلاس های نویسندگی است که به نظر من وقت گیر و هزینه بر است و مورد دوم ارتباط با یک کارشناس در این حوزه می باشد که علاوه بر داشتن دانش ادبی داری آثار چاپ شده ی ادبی نیز باشد به این مفهوم که هم دارای دانش و هم دارای تجربه باشد.دوستان گرامی که می خواهند شروع به نوشتن کنند می توانند با آیدی تلگرام بنده تماس بگیرند و من به سوالات آنها پاسخ خواهم داد و انها را در نوشتن یک رمان خوب یاری خواهم کرد، همچنین بعد از پایان نوشتار رمانشان به یک نشر خوب معرفی خواهم کرد.

نویسنده: محمد خانی
نشانه ی تلگرام M_khanii71@


گل
1397/06/04 پاسخ به این نظر 0 0
سلام بسیار عالی


ارسال نظر: