جستجو در وبلاگ

نشر رایگان کتاب

کتاب شما را رایگان چاپ می کنیم

نویسندگان، محققین و اساتید محترم دانشگاهها
«کتاب بنویسید...مجوز با ما...چاپ رایگان با ما...حق تألیف هم بگیرید!»

داستان کوتاه


توسط :محمد خانی
دسته بندی موضوعی :عمومی
 1397/06/08
 8:23 PM
داستان کوتاه

داستان کوتاه

داستان کوتاه چیست؟

امروز میخواهم داستان کوتاه را برای علاقه مندان این سبک داستانی تشربح کنم.
اول از همه از نظر فن ، اون را توضیح می دهم. داستان کوتاه به داستانی می گویند که شامل پنج هزار کلمه یا کمتر باشد. داستان هایی که بیشتر از پنج هزار کلمه داشته باشند جزو انواع دیگر داستان قرار می گیرند . این ویژگی اصلی داستان کوتاه می باشد. حالا می خوام از نظر محتوایی داستان کوتاه را براتون تشریح کنم. داستان کوتاه داری تعداد کمی از شخصیت هاست، یک داستان اصیل کوتاه حداکثر باید پنج شخصیت یا کاراکتر داشته باشد ، این نیز به این معناست که مقتضی داستان کوتاه این موضوع را ایجاب می کند. به این دلیل که اگر داستان کوتاه دارای شخصیت های زیادی باشد ، دیالوگ ها یا توصیف اشخاص باعث خواهد شد داستان طولانی تر شود و از قالب یک داستان کوتاه خارج شود .
معروف ترین داستان کوتاه نویس جهان آنتوان چخوف است که بر عکس دیگر نویسنده ها ایشان به صورت تخصصی روی داستان کوتاه کار کرده است.خواندن اثار ایشان می تواند شما را در نوشتن داستان های کوتاه یاری کند.
هم چنین جمالزاده هم در ایران پدر داستان کوتاه ایران محسوب می شود و داستان کوتاه کباب غاز ایشان یک شاهکار ادبی در زبان فارسی محسوب می شود.
نکته ی مهمی که در مورد نوشتن داستان کوتاه باید در نظر بگیریم این است که از پرداختن به جزییات زیاد باید جدا خود داری کنیم و بیشتر به روال داستان و توضیح جریانات و اتفاقات داستان بسنده کنیم .
در داستان های کوتاه می توانیم یک پایان باز را هم ایجاد کنیم، به این معنی که اجازه داریم به سلیقه ی خود عمل کنیم و نتیجه گیری را بر عهده مخاطب بگذاریم. البته داستان های به این سبک به ندرت نوشته می شوند و اکثر داستان های کوتاه دارای پایانی معنی دار می باشند.

کارشناس و نویسنده رمان: محمد خانی
آیدی تلگرام برای مشاوره: M_khanii71@


ارسال نظر: