طرح تغییر قیافه هیتلر 1394/03/15

طرح تغییر قیافه هیتلر !

 


oss، برای این امر، تصمیم گرفت که اشکال تغییر قیافه آدولف هیتلر را پیش بینی کند. به همین منظور از "ادی سانز"، هنرمند و طراح آرایش آمریکایی دعوت کرد که نمونه‌های احتمالی تغییر قیافه هیتلر را طراحی کند.

 

پدر بحبوحه جنگ جهانی دوم و نزدیک شدن به پایان تراژدی قرن بیستم، نیروهای اطلاعاتی آمریکا ترسیدند که هیتلر، پیشوای نیروهای نازی، با تغییر چهره و سیمای مبدل آلمان را ترک کند و مجال انتقام از کف‌شان برود. آدولف هیتلر با آن سبیل خاص و موهای چرب و چهره سرد و یکنواخت همیشگی‌اش در خاطره‌ها نقش بسته بود و حالا باید تلاش می‌شد که او را در ریخت و قیافه‌ای دیگر تصور کرد.

این تصاویر هیچ‌گاه به دست آلمان‌ها نیفتاد و مطبوعات ژرمن نیز به آن‌ها دست نیافتند تا اینکه مجله اشپیگل در دهه 90، نخستین بار آن‌ها را برای دیدن مردم آلمان منتشر کرد. هرچند که پیشتر، بایگانی ملی ایالات متحده این تصاویر را با کیفیتی بهتر منتشر کرده بود

دفتر خدمات راهبری (oss)، که از نهادهای اطلاعاتی آمریکا بود و در طول جنگ دوم تاسیس و بعدها مبدل به پیش‌نمونه‌ای برای سازمان سیا شد، مامور برنامه‌ریزی برای در نظر گرفتن همه احتمالات بود. oss، برای این امر، تصمیم گرفت که اشکال تغییر قیافه آدولف هیتلر را پیش بینی کند. به همین منظور از "ادی سانز"، هنرمند و طراح آرایش آمریکایی دعوت کرد که نمونه‌های احتمالی تغییر قیافه هیتلر را طراحی کند. این نقاشی‌ها، بعدا در اختیار نیروهای متفقین قرار گرفت تا ذهن‌شان را با انواع هیتلرهای احتمالی آشنا کنند. این تصاویر هیچ‌گاه به دست آلمان‌ها نیفتاد و مطبوعات ژرمن نیز به آن‌ها دست نیافتند تا اینکه مجله اشپیگل در دهه 90، نخستین بار آن‌ها را برای دیدن مردم آلمان منتشر کرد. هرچند که پیشتر، بایگانی ملی ایالات متحده این تصاویر را با کیفیتی بهتر منتشر کرده بود.

هیتلر
هیتلر

 

 

تصویر1، چهره واقعی هیتلر را نشان می‌دهد که مبنای کار طراح بود

و تصاویر بعدی نمونه‌های احتمالی از تغییر چهره او است. تصویر شماره 8

هم او را در سن 28 سالگی و در جریان جنگ اول جهانی نشان می‌دهد.

در نوامبر 1944، نشریات کانادایی هم طرح‌هایی از چهره مبدل هیتلر را که محصول کار نقاشان کانادایی بود منتشر کردند. بر بالای این تصاویر نوشته شده بود: «آیا چهره پیشوا را وقتی‌که در کانادای غربی مستقر شده باشد می‌شناسید؟» این تصاویر و نوشته هشدار می‌داد که بسیار محتمل است آدولف هیتلر را ناگهان در یک سر و وضع کانادایی ببینید، پس سعی کنید که او را تشخیص دهید و بشناسید.

هیتلر

 

با این همه این تصاویر هیچ‌گاه به کار دشمنان هیتلر نیامد و با پیدا شدن جسد او در 5 می 1945 تمامی تحقیق و تفحص‌ها پایان یافت.

سایر اخبار


در پی خشکسالی و کاهش بارندگی بی سابقه در شهر رم، پایتخت ایتالیا با کمبود آب آشامیدنی مواجه است و چاره‌ای جز جیره‌بندی آب ندارد.
داوطلبان دانشگاه آزاد تا فردا شنبه ۳۱ تیرماه برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مهلت دارند.
جمعی از رای دهندگان و کاندیداهای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی باتوجه به انتظار رای دهندگان از ستاد برگزاری انتخابات جهت صیانت از آرا و عدم تحقق این خواسته، در شکایتی خواستار ورود هرچه سریع تر دادستان به این موضوع و احقاق حق ذینفعان شدند.
براساس آخرین اطلاعات برخی محورها در استانهای گلستان،سمنان،کرمان و فارس،البرز و تهران به علت نبود ایمنی کافی و اجرای طرح بهسازی و نوسازی بسته است.
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور گفت: از مردادماه طرح جدید معاینه فنی خودروها در سراسر کشور اجرایی می‌شود و بر همین اساس استانداردهای آلایندگی سامانه سیمفا تغییر می‌کند.
خط ۵ مترو تهران روز جمعه ۳۰ تیر ماه به دلیل برگزاری مسابقه فوتبال از ساعت ۱۹ به مسافران خدمات ارائه می‌کند.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: ۱۹۳ فاز پروژه در قالب ۷۹ کد مصوبه شورا به تصویب رسیده است که از این تعداد ۱۲۸ پروژه تکمیل شده است.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر