ایرانیان، ضد آل سعود یا اعراب 1394/03/23

ایرانیان، ضد آل سعود یا اعراب؟ 

 


ایرانیان ضد عرب هستند! و الان درمناسبات خود با آنهامشکلی جدی دارند؟

 

پرچم ایران

 

افتخار به ایرانی بودن همیشه در خون و رگ ایرانی ها وجود داشته است اینکه  اهل سرزمینی به وسعت فرهنگی و جغرافیایی ایران باشید افتخار هم دارد، جایی که صحنه ی دلاوری هایش چشم ها را خیره می کند، غنای شعر و ادبیاتش گوش ها را می نوازد و  رد نظریات اندیشمندان گذشته اش در میان متون علمی جهان می درخشد .در محیط بیرونی ساختمان سازمان ملل مجسمه چهار اندیشمند بزرگ ایرانی وجود دارد و در سر در این سازمان شعر سعدی شاعر بزرگ ایرانی.

علاوه بر گذشته، ایرانی ها به اکنون خود هم افتخار می کنند، امروز ایران دارای قدرت منطقه ای و تاثیر گذار بر معادلات جهانی است. تکیه گاه مظلومان و مستضعفین جهانی در برابر مستکبران می باشد و.. ایرانی بودن اکنون همراه با عزت معنی می شود.  به سبب همین مزایای مادی و معنوی همواره عده ای به این خاک چشم طمع داشته اند قرار گیری ایران بر سر یک شاهراه جهانی، منابع طبیعی آن از جمله نفت و همچنین ترس از ایران اسلامی باعث می شود تا غرب هوس استعمار دوباره بر این آب و خاک را داشته باشد تا آن را به ژاندارم خود در منطقه بازگرداند اما مردم ایران نشان داده اند که نظام اسلامی به پشتوانه آنها می تواند مقابل  نقشه ها و تهاجمات دشمن بایستد ایرانی ها فارغ از  فارس، ترک، لر، بلوچ؛ کرد ، عرب و سایر قومیت های خود حتی اقلیت های مذهبی، در کنار هم قرار دارند و با عمل به توصیه موکد امام خمینی (ره) مبنی بر وحدت کلمه به ایرانی آباد و سرافراز فکر می کنند.
اما دشمن می خواهد از همین پتانسیل تنوع قومیتی در داخل و از تنوع مذهب در خارج در راستای اهداف سلطه طلبانه خود سو استفاده کند، کاری که تاکنون برای از هم پاشیدگی درونی ایران بر خلاف سایر کشورها نتوانسته از آن سود جوید.اما درمنطقه تا حدودی موفق به این کار شده است. با اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه همواره منادی وحدت در میان کشورهای مسلمان بوده است و بارها مزایای این یکپارچگی را در مناسبات جهانی و در مقابل غرب متذکر شده است اما برخی از این کشورها بدون توجه بدین امر به دشمنی و  برادر کشی دست می زنند و نه تنها در پازل وحدت حرکت نمی کنند بلکه آب به آسیاب دشمن می ریزند و در جبهه او فعالیت می کنند.

ایران در جبهه مقاومت و در کنار کشورهای فلسطین،  بحرین، یمن،عراق، سوریه و لبنان که عرب هستند قرار دارد و هیچ گاه در یاری مظلومان معیار خود را قومیت ها قرار نداده است در واقع تعریف مظلوم و ظالم برای جمهوری اسلامی بر اساس نژاد نیست

از جمله این موارد جنایات اخیرعلیه بحرین، یمن، سوریه و عراق است. کشورهای عربی ای که توسط خود عرب ها  دچار بحران و آشفتگی شده اند. گروهک هایی چون  داعش و النصره در حرکت های تروریستی خود توسط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان و قطر حمایت مالی، تسلیحانی و آموزشی می شوند. بیداری اسلامی دربحرین تحت حمایت همین کشورها به خاک و خون کشیده می شود. در یمن این عربستان است که به طور مستقیم  برادران خود را فجیعانه می کشد. می شود گفت عربستان آنقدر که  در حمایت از رژیم صهیونیستی فعالیت می کند برادران مسلمان و هم نژاد خود را مورد ظلم قرار داده است حتی در این راه همانطور که رهبری اشاره داشتند  مشرکین صدر اسلام در ماه های حرام دست از جنگ می کشیدند اما عربستان در کشتار مردم یمن، زن و کودک، ماه حرام و اعلام آتش بس نمی شناسد. این موضوعات باعث شده است که در تناسبات منطقه ای ایران بر خلاف میل باطنی و وحدت گرایانه  خود به طور غیر مستقیم و تا حدودی مستقیم مقابل این کشور قرار گیرد.
ماجرای هواپیمای کمک های بشر دوستانه ایران به یمن و رشادت خلبان ایرانی در مقابل جنگنده های سعودی، موضوع لابی های عربی در جریان مذاکرات بر ضد ایران،  تکرار حملات جنگنده های سعودی در حوالی سفارت ایران، کاهش نرخ  قیمت نفت به ضرر ایران و نقش عربستان در این میان و در آخرین رخداد موضوع تعرض در فرودگاه جده  باعث شده است که این رویارویی هرچه به پیش می رویم شکلی آشکار تر به خود گیرد.
این اتفاقات هرکدام باعث جریحه دار شدن روحیه ایرانی ها می شود اما عده ای نیز وجود داشتند که مایل هستند از این آب گل آلود ماهی بگیرند. در ماجرای فرودگاه جده با انبوهی از پیام های ضد عرب روبرو بودیم پیام هایی که  پیکان اعتراضات را از آل سعود به سوی قومیت عربی می برد و رنگ و بوی ناسیونالیستی افراطی به خود می گرفت.

 ایرانیان ضد هیچ قومیتی نیستتند نه عرب، نه لر، نه ترک و نه کرد بلکه اگر ایران امروز در میان آتش به پا شده توسط مستکبران در منطقه  در آرامش به سر می برد حاصل  همین وحدت و انسجام اقوام مختلف در کنار هم و رویکرد وحدت گرایانه با کشورهای همسایه است، آرامشی که غرب با برهم زدن آن در پی وارد کردن ایران در بازی شوم خود در منطقه است.

ضدیت و تحقیر اعراب و  نژاد پرستی روح اصلی این پیام ها بودند اما هیچگاه کسانی که این پیام ها را در شبکه های اجتماعی رد و بدل می کردند متوجه اهداف پشت پرده این جریان نشده و نیستند و باور و  رفتار آنها رنگ و بوی فرهنگ ایرانی اسلامی را ندارد. در چالش های اخیر میان ایران و عربستان ایرانی ها هیچگاه با عرب بودن این کشور مشکلی نداشته و ندارند بلکه به عملکرد حکومت عربستان یعنی آل سعود اعتراض دارند. در واقع تنازعات اخیر میان ایران و عرب ها نیست بلکه میان ایران و آل سعود و هم پیمانانشان است و الا ایران در جبهه مقاومت و در کنار کشورهای فلسطین،  بحرین، یمن،عراق، سوریه و لبنان که عرب هستند قرار دارد و هیچ گاه در یاری مظلومان معیار خود را قومیت ها قرارنداده است در واقع تعریف مظلوم و ظالم برای جمهوری اسلامی بر اساس نژاد نیست.
اگر می بینیم در فرایندهای اعتراضی واژه عرب جای آل سعود می نشیند این موضوع در پازل همان تلاش دشمن برای اختلاف افکنی درونی و بیرونی و بر ضد وحدت و انسجام ملی است علاوه بر این موضوع برخی از تحرکات در مرزها و قضایایی چون ماجرای مهاباد و دستگیری تیم تروریستی در اینباره در راستای همین برهم زدن آرامش درونی کشور مبتنی بر تحرکات قومیتی می باشد. حال که دشمن در پیاده سازی پروژه خاورمیانه جدید خود با شکست روبرو شده است  و توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارد با حربه های گوناگون چون اختلافات قومیتی و نژادی، تحریم ها، دعواهای جناحی به دنبال سیاست همیشگی خود یعنی تفرقه بینداز و حکومت کن می باشد.
باید هشیاری خود را حفظ کنیم، ایرانیان ضد هیچ قومیتی نیستند نه عرب، نه لر، نه ترک و نه کرد بلکه اگر ایران امروز در میان آتش به پا شده توسط مستکبران در منطقه  در آرامش به سر می برد حاصل  همین وحدت و انسجام اقوام مختلف در کنار هم  و رویکرد وحدت گرایانه با کشورهای همسایه است، آرامشی که غرب با برهم زدن آن در پی وارد کردن ایران در بازی شوم خود در منطقه است.

 

 

امیر رضوانی

سایر اخبار


از حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ نقل شده است : چون گرفتاری شدیدی برایت پیش آید
کباب کوبیده یکی از غذاهای سنتی ایرانی هاست که 4 نوع اصلی دارد؛ کباب کوبیده ساده، کباب کوبیده لقمه ای، کباب نگینی (که روی گوشت به سیخ کشیده شده، تکه های کوچک جوجه کباب گذاشته می شود) و کباب کوبیده زعفرانی.
این آیه همچنان ادامه آیات مربوط به زندگى حضرت مسیح علیه السلام است، معروف در میان مفسران اسلام، به استناد آیه 157 سوره نساء این است كه مسیح
من همیشه سعی می‌کنم چیزهای زیادی درباره پول به کودکم یاد دهم اما پس از صحبت‌هایی که با یکی از دوستانم داشتم، به این نتیجه رسیدم که نباید بعضی چیزها را به کودک آموخت.
در اکثر مواقع کسی که برای رابطه جنسی پیشقدم می شود ،مرد است و در برخی مواقع زنان خواسته های جنسی خود را مطرح نکرده و با بی میلی و گاهی اجبار او را
آیه 77 سوره آل عمران، كسانى را كه پیمان شكنى مى ‏كنند، به پنج نوع قهر الهى تهدید مى ‏كند
دانشمندان انگلیسی پس از ماه‌ها تلاش و بررسی سرانجام توانستند پاسخ این سوال مهم علم عصب شناسی را که محل اضطراب و وحشت در کدام قسمت مغز است، پیدا کنند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر