احتمال دست یابی داعش به بمب هسته ای 1394/03/28

رئیس مرکز ضد تروریستی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع در همایشی که در مرکز این سازمان برگزار شده بود، دسترسی داعش به مواد هسته‌ای و رادیو اکتیو برای تولید به اصطلاح «بمب اتمی» را محتمل دانست.

وی گفت: 5 سال قبل من به عنوان رئیس سازمان ضد تروریستی کشورهای مستقل مشترک المنافع اخطاردادم که رسیدن گروههای تروریستی به سلاح‌های هسته‌ای خطرناک است اما از این موضوع به مراتب خطرناک‌تر این که این گروه‌ها به دانش ساخت سلاح اتمی دست پیدا کنند.

این موضوع در حالی مطرح شده است که داعش در جدیدترین شماره مجله تبلیغاتی خود به نام«دابق» از تلاش های خود برای توسعه سلاح‌های کشتار جمعی اعتراف کرد.

نگرانی‌های فزاینده درباره توسعه و پیشرفت سلاح‌های کشتار جمعی داعش به این علت است که کارشناسان می ترسند فعالیت‌های این گروه شبه نظامی با آغاز ماه مبارک رمضان و هم زمان با گرامی داشت نخستین سال گرد اعلام «خلافت» داعش بیش از هر زمان دیگر افزایش یابد.

بمب اتم داعش

همچنین دولت عراق به سازمان ملل متحد اطلاع داد تروریست ها محموله های مواد هسته ای را به دست آورده اند که قبل از این برای بررسی های علمی در دانشگاه موصل مورد استفاده قرار می گرفت.

"محمدعلی حکیم" سفیر عراق در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به بان کی مون دبیرکل این سازمان توضیح داد: حدود 40 کیلوگرم ترکیبات اورانیوم در دانشگاه موصل قرار داشت که هم اکنون در اختیار تروریست هاست.

سایر اخبار


نیمه های شب یکی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان یاسوج پسر جوانی را به بیمارستان شهید بهشتی این شهر منتقل کرد. در یک درگیری خیابانی ۱۰ گلوله به پسر ۱۸ ساله اصابت کرده بود که دو تیر باعث آسیب دیدگی ریه و قلبش شده بود.
دانلود رایگان نرم افزار و اپلیکیشن های گوگل به همراه لینک اتصال به فروشگاه و نمایشگاه گوگل
در این پژوهش كه از هر استان كشور دست كم ۸۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته‌اند، سطح شادكامی با پرسش «آیا فردی با نشاط و شاداب هستید؟» در پنج سطح «بسیار زیاد»،‌ «زیاد»، «نه زیاد، نه كم»،‌ «كم» و «بسیار كم» مورد سنجش قرار گرفت.
در مورخه 26/04/1394 یکی از افاغنه ی مقیم تهران با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأمورین اعلام کرد که دو نفر از بستگانش بنام های "زکی" ( 19 ساله ) و "شبیر" ( 16 ساله ) توسط افراد ناشناسی ربوده شده و ربایندگان در ازای آزادی آنها درخواست مبلغ 180 میلیون تومان پول نقد کرده اند .
تجارت در دوره ساسانیان از اهمیت فراوانی برخوردار بود. و قوی جلو می رفت. در ادامه به ابعتد ایند تجارت اشاره خواهیم داشت
چندی پیش بنری در پاساژ پالادیوم زعفرانیه نصب شد که خبر از بازگشایی مرکز برند مارکس اند اسپنسر در این مکان می داد، این در حالی است که لرد سیف، مدیر و موسس این شرکت در سخنرانی‌های خود بارها از اسرائیل اعلام حمایت کرده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری فردی که اقدام به اهانت نسیت به مسئولان و مقامات دولتی و حکومتی کرده بود، خبر داد.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر