عکس های سلفی دانشجویان با اجساد و خشم کاربران 1394/05/01
این روزها که بازار عکس های سلفی داغ است ، مردم با عکاسی از خود و حتی از کوچکترین و خصوصی ترین مسائل شخصی شان، این موضوع را درنظر نمی گیرند که چه قدر این تصاویر وحشتناک و خصوصی می تواند با روح و روان دیگران بازی کند و بدون قید و بند خاصی آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند که این مسئله از نظر روانپزشکان رفتاری منفعلانه است.

اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که کاربران فضای مجازی در مواجهه با این پست ها و تصاویر عکس العمل منفی خود را نسبت به  آن ها نشان می دهند.

نمونه بارز این رفتار،تصاویری است که دیروز توسط برخی دانشجویان پزشکی منتشر شد.این افراد در یکی از کلاس های تشریح با اجساد سلفی گرفته اند اما کاربران درشبکه های اجتماعی هر جا که به پست این عکس ها برخوردند کامنت ها و واکنش های تندی نسبت به این رفتار بیمار گونه ای که باب شده را داشتند.


شایان ذکر است؛ چندی پیش سازمان نظام پزشکی  که پیش‌ قروال مقابله با تولید سریال مهران مدیری بود و پیش و حین تولید سریال درحاشیه با انتشار یک نامه رسماً به مقابله با ساخت چنین اثری پرداخت و این کمدی را اثری در راستای سلب اعتماد عمومی به پزشکان خواند و پس از این نیز قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت از پرده بیرون آمد و در آخرین کوشش، نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما در مخالفت با این سریال منتشر کرد که سلسله تلاش‌ها برای توقف ساخت این سریال را نشان می‌داد. 



جامعه پزشکان باید برای افزایش علم و دانش خود تلاش کنند اما این تصاویر نشان می دهد که حتی در میان افراد تحصیل کرده نیز مساله سلفی ها به مشکل بزرگی تبدیل شده است.










سایر اخبار


آئین عزاداری سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شامگاه جمعه با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در شهر ری برگزار شد.
هزاران فراری از جنگ در سوریه وعراق به مرز ترکیه پناه آورده اند.
هنگامی که افسر پلیس دانشگاه "سینسیناتی” به یک خودرو بدون پلاک دستور توقف داد، راننده تلاش کرد تا اتومبیل روشن کند و حرکت کند که در همین هنگام، شلیک پلیس منجر به مرگ "ساموئل دوبوز” 43 ساله شد. اکنون افسر”ری تنسینگ” به قتل متهم شده است.
گروه تروریستی داعش با افتتاح یک «فروشگاه سوغات» در شهر موصل عراق، سوغات مناطق تحت کنترل خود مانند چاقوی سربری می‌فروشد.
اوباما رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیرش به سرزمین اجدادی خود علاوه بر بحث سر موضوعات جدی وقتی هم برای خوش گذرونی خود در این کشور سپری می کند.وی در این سفر در مراسم شام در منزل اوهارا کنیاتا رئیس جمهور کنیا به همراه میزبان و گروه موسیقی معروف این کشور یعنی سانی سول به رقص سنتی می پردازد.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار بوده است امروز در عربستان با مقامات سعودی دیدار کند.
اخیرا یکی از مسئولین ارشد آمریکایی که شهرت قابل توجهی هم دارد، اظهاراتی را مطرح کرده که تأمل برانگیز به نظر می‌رسد. وی طی سخنانی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نابودی از سوی آمریکا تهدید کرده است که این سخنان با واکنش‌هایی در داخل کشورمان مواجه شده که مهمترین ‎آنها پاسخ فرماندهی معظم کل قوا "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" و امیر سرلشکر "عطاء‌الله صالحی" فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر