چه افرادی برای استفاده از ایمپلنت محدودیت دارند؟

به گزارش بهداشت نیوزف کاوه خلج متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیرامون موضوع ترمیم و زیبایی دندان‌ها اظهار داشت: رشته ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی از وسعت کاری زیادی برخوردار است؛ به عنوان مثال از فیشورسیلنت برای کودکان هفت ساله جهت پیشگیرى تا ترمیم و بازسازی دندانهای به شدت تخریب شده و زیبایی و درمان ایمپلنت برای افراد بزرگسال و در سنین بالاتر استفاده می‌شود.

وی در خصوص درمان های ایمپلنت عنوان کرد: درمان ایمپلنت نسبت به دهه گذشته آسان تر شده و معمولا شامل دو مرحله کاری است که در مرحله اول جراح فک یا جراح لثه پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد و در مرحله بعد دندانپزشک ترمیمی روکش ایمپلنت را جایگذاری می‌کند. ترس بیماران از این درمان مربوط به ترس از قسمت جراحی آن بوده و بهتر است مراجعین بدانند که سختی جراحی در اغلب موارد نسبت به جراحی و کشیدن دندان عقل آسان تر است.
 
این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به اینکه مشکلات پس از جراحی ایمپلنت به نسبت کمتر است، یادآور شد: امروزه تمام شرکت ها به سمت آسان شدن درمان ایمپلنت و سریع تر انجام شدن آن رفته اند و درمان ایمپلنت از سن 18 سال به بعد امکان پذیر است.
 
خلج اضافه کرد: تنها مواردی که ما اجازه درمان ایمپلنت نداریم مربوط به افرادی است که بیماری های خاص دارند؛ مثل بیماری هایی که با نقص سیستم ایمنی و یا مشکلات استخوان در ارتباط هستند و همینطور افرادی که بیماری‌های متابولیک داشته و بخواهند ایمپلنت کنند، ریسک درمان در آنان بالا بوده و احتمال شکست درمان با وجود بعضی بیماری‌های زمینه ای افزایش پیدا می کند.
 
این عضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه توضیحاتش گفت: درمان ایمپلنت برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون هستند با مشورت پزشک قلبشان هیچ ایرادی ندارد و تاکنون ایمپلنت برای این دسته از افراد انجام شده و موفق هم بوده و به طور کلی برای درمان ایمپلنت افرادی که دارای بیماری های خاص هستند، حتما باید ابتدا با پزشکشان مشاوره قبل از درمان انجام دهند.  
 
وی اضافه کرد: سن و سال در ایمپلنت عامل رد کننده درمان نیست و باید توجه داشت که در روش ایمپلنت درمانی بوده که بعد از طی مراحل کامل شدن لازم است بیمار سالی یک تا دو بار نزد دندانپزشک مراجعه کند و تحت کنترل باشند. همچنین فرد باید توانایی انجام امور بهداشتی دهان و دندانش را داشته باشد تا مثل هر درمان دیگری، درمان موفق باشد.
 
عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: متأسفانه فرهنگی که در بین مردم در حال رواج بوده این است که بیماران دندان های خود را به جای مراحل طولانی یا سخت درمان ریشه و ترمیم می کشند و به جای آن به دنبال درمان ایمپلنت هستند. این درحالی است که درمان ایمپلنت هر چقدر هم موفق باشد هیچ وقت جای دندان های طبیعى خود فرد را نمی گیرد و رسالت تمام دندانپزشکان به خصوص دندانپزشکان ترمیمی این است که تا جایی که ممکن بوده نسج سالم دندان ها و خود دندانها را حفظ کنند.
 
خلج با اشاره به اینکه درمان ایمپلنت هم مثل هر درمان دیگری طول عمر خودش را دارد، گفت: تعیین طول عمر و زمان برای درمان ایمپلنت امکان‌پذیر نیست و وقتی این توضیحات به بیمار داده شود قطعا او را قانع می‌کند تا دندان های خودش را حفظ کند و درمان ایمپلنت را به عنوان راه حل نهایی و زمانی که دیگر هیچ راه حلی وجود نداشته باشد، در نظر گیرد.
 
وی یادآور شد: توصیه می کنم مردم به حفظ و بهداشت دندانهای خود بیشتر اهمیت دهند و سالی یک تا دو بار به دندانپزشکان جهت کنترل سلامت دهان و دندان مراجعه کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

سایر اخبار


درحقیقت ما در علت یابی سرطان نه با یک متغیر که با متغیرهای متعددی سروکار داریم که نحوه تعامل آنها با یکدیگر در وقوع تکثیرهای سلولی نقش ایفا می کنند و نه مستقل از هم.
اطلاعاتی جامع در مورد بیماری پوستی اگزما
ویتامین ها در چه ساعات مشخصی از روز بهتر جذب بدن می شوند ؟
چرا نباید خنده رو فراموش کرد
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر