بهترین مشاغل برای عاشقان سفر

آدمای زیادی هستن که از رکود و  زندگی روزمره لذت نمیبرن و همیشه دلشون میخواد که تجارب مختلفی کسب کنن و با آدم ها و فرهنگ های متفاوتی آشنا بشن. جهان گردی برای خیلی از ماها یکی از بزرگترین آرزوهامونه اما شاید به خاطر سبک زندگیمون از پسش برنیاییم. آدم همیشه به هزینه ی سفر فکر میکنه که چطور این همه پول داشته باشم تا کل دنیا رو ببینم. اما شغل های زیادی هستن که هم میشه ازشون  کسب درآمد کرد هم دنیا رو دید. وقتی درباره ی شغل های مربوط به سفر فکر میکنیم شغل هایی مثل خلبانی و مهمانداری اولین گزینه هایی هستن که به ذهن آدم میرسن. اما شغل های زیاد دیگه ای هم هست که شاید در ابتدا به مقوله ی سفر بی ربط به نظر برسن اما میتونن ازبهترین مشاغل برای عاشقان سفر باشن. اگه دوست دارید بدونید چطوری کارتون رو همراه خودتون به همه جا ببرید و با سفر کردن پول در بیارید با ما باشید.

کار در سفر

استعداد یاب های ورزشی

توی مصاحبه های مختلف زیادی شنیدیم که ورزشکارهای مختلف توضیح دادن که چطوری از زمین های خاکی و یه زندگی ساده به موفقیت دست پیدا کردن، یا هرچند وقت یه بار ورزشکار جوان و تازه کاری رو میبینیم که مثل یه ستاره یه دفعه می درخشه. چطوری میشه که بسکتبالیست ها از تیم دبیرستانشون به لیگ جهانی و حتی NBA وارد میشن؟ ورزشکاران بدون کمک استعدادیاب ها نمیتونن رویاهاشون رو به واقعیت تبدیل کنن. شغل استعدادیاب های ورزش جوریه که میتونن هم به صورت مستقل هم برای چند تیم مختلف استعداد یابی کنن و برای تیم های مدارس و تیم های حرفه ای کار میکنن. شغل اون ها جست و جو برای پیدا کردن بهترین استعدادهای ورزشی جوان و استخدام برای تیم مطلوبشون هستش. در این شغل اون ها برای پیدا کردن بازیکنان با استعداد باید روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی رو با دقت ببینن و تحلیل کنن. باید بازی تیم های مختلف دانشگاهی و دبیرستانی زیادی رو در سراسر کشور یا حتی کشورهای دیگه تماشا کنن. برای همین استعدادیاب ورزش یکی از بهترین مشاغل برای عاشقان سفر هستش. برای اینکه استعدادیاب ورزشی موفق باشید باید از ورزشی که برای اون قصد استعدادیابی دارید اطلاعات کاملی داشته باشید؛ از نحوه ی بازی کردن تا مربیگری و تماشای مستمر مسابقات ورزشی اون رشته.

استعدادیاب های ورزشی

معلم زبان انگلیسی 

 رایج ترین زبان بین مردم دنیا انگلیسی هستش، حتی گفته میشه تعداد چینی هایی که انگلیسی بلدن از تعداد آمریکایی هایی که انگلیسی بلدن بیشتره. زبان انگلیسی پل ارتباطی بین فرهنگ های مختلفه و راهی برای کشورهایست که روابط تجاری و دیپلماتیک با هم دارن. افراد بسیاری در کشورهای مختلف هستن که مشتاق یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دومشون هستن، برای همین برای افرادی که زبان انگلیسی تدریس میکنن همیشه بازار کار وجود داره. اگه شما به زبان انگلیسی مسلط باشید شغل خودتون رو همیشه همراهه خودتون دارید.  در کنار درآمدی که از این راه کسب می کنید، میتونید با فرهنگ منطقه ای که هستید هم آشنا بشید. هزینه ی سکونت بسیاری از معلم های زبان در کشورهای مختلف بر عهده ی کارفرماست. هم اینکه با داشتن این مهارت با ارزش و اینکه با انسان های مختلفی آشنا میشید از لحاظ روحی هم احساس رضایت می کنید. وقتی که زبان تدریس می کنید از تمامی رده های سنی، کودکان تا بزرگسالان و از هر قشری از جامعه؛ مدیر و دانشجو و ... میتونن بازار هدف شما باشن و این دلیلی هستش که معلم زبان بودن رو یکی از بهترین مشاغل برای عاشقان سفر کرده.

معلم زبان انگلیسی

راهنمای تور

اگه عاشق سفر کردن هستید یکی از واضح ترین شغل هایی که باید انتخاب کنید کار به عنوان راهنمای تور سفر هستش. چه شغل دیگه ای رو  میشناسید که به خاطر گشت و گذار و سفر به لندن، آفریقا یا ونیز بهتون حقوق بدن؟ هر شهری که توریست های زیادی داشته باشه نیاز به شغل راهنمای تور داره. بعضی از این افراد در مکان ثابتی مثل موزه ها فعالیت میکنن و بعضی دیگه تورهای گروهی رو هدایت میکنن. اگه در این شغل موفق باشید بی شک میتونید با پیشرفت تبدیل به مدیر تور یا صاحب یک کمپانی مسافرتی بشید. برای شغل راهنمای تور سفر علاوه بر دونستن تمام اطلاعات درباره ی یک شهر؛ تاریخ، فرهنگ و رازهای پنهانش، باید با توریست ها هم ارتباطی راحت و دوستانه برقرار  کنید. باید کاری کنید که توریست هایی که همراه شما هستن و مسئولیتشون با شماس، در شهر و منطقه ای که بهش سفر کردید و باهاش آشنایی ندارن احساس راحتی داشته باشن. بنا بر نوع تور شما در مواقع ضروری اگه فردی دنبال کیف گمشده ش میگشت یا فردی نیاز به خدمات پزشکی داشت بهش کمک کنید. اگه دوست دارید که تور لیدر بشید تسلط به زبان انگلیسی یا چند زبان دیگه، داشتن تحصیلات در تاریخ و فرهنگ و روابط اجتماعی بالا میتونه کمک شایانی به شما بکنه.

راهنمای تور

خدمه کشتی و قایق های تفریحی

خیلی وقتا می شینیم رویا پردازی می کنیم که اگه شانسمون بزنه و لاتاری برنده بشیم چه کارایی باهاش میکنیم. یکی دلش میخواد دور دنیا سفر کنه، یکی خونه بزرگ میخواد و بسیاری از افراد هم هستن که آرزوی خرید یه قایق تفریحی بزرگ رو همیشه دارن. خب چرا یه بار به جای خیال بافی رویای سفر با یک قایق شخصی، در واقعیت دنبالش نباشیم؟ از سیدنی تا ژاپن و ایرلند هزاران قایق تفریحی در حال سفر در دریا هستن و همه ی این قایق ها به کارکنانی احتیاج دارن تا در این سفر کمکشون کنن، همه ی این قایق ها به کاپیتان احتیاج دارن تا اونا رو هدایت کنن، مهندس هایی که موتورهاشون رو بازبینی کنن، مهماندارهایی که داخل قایق رو تمیز کنن و سرآشپزهایی که برای مسافران سختگیر و ثروتمند غذاهای باب طبع و تازه ای رو در حین سفر درست کنن. افرادی که یه شغل در ابرقایق های تفریحی دارن در همون لحظه که مشغول جهانگردی هستن و برای این شغل پول میگیرن، شانس ملاقات با افراد زیادی رو دارن و حتی میتونن افراد معروف و بزرگ در سیاست، ورزش و بازیگران رو هم ببینن.

خدمه کشتی

پرستار چرخشی

امروزه به دلیل کمبود نیروی کار تقاضا برای پرستاران زیاد شده و اگه پرستاری دوره دیده و ماهر باشید میتونه خیلی به نفعتون باشه. شما همیشه می تونید شغلی در بیمارستان شهر محل سکونتتون داشته باشید و با مسئولیت ها و انسان های مشابه ای رو به رو بشید. می تونید به شهرهای مختلف کشورتون برید و پرستاری در شهرهای مختلف و مراقبت از انسان های متفاوت رو تجربه کنید. پرستاران چرخشی معمولا برای کار در هر بخشی که نیاز به نیرو باشه اقدام میکنن. ممکنه یک روز در جزایر قناری مشغول مراقبت از فردی باشن که عروس دریایی نیشش زده و یک روز هم از فردی که در سیدنی تصادف کرده نگهداری کنن. کمپانی های کارفرما هزینه ی مسکن و سفر پرستاران چرخشی رو پرداخت می کنن و نکته ی خوبش اینه که حقوق اون ها در این شغل از پرستارهای ثابت بیشتره، برای همین پرستار چرخشی یکی از بهترین مشاغل برای عاشقان سفر محسوب میشه.

پرستاری چرخشی

باستان شناسی

توی کارتون های بچگیمون و یا فیلم و سریال ها همیشه وقتی میخواستن یه باستان شناس رو نشون بدن اونا رو در کشورهایی مثل مصر و تمدن های باستان نشون می دادن که با لباس های خاکی و صورت های آفتاب سوخته مشغول حفاری هستن. کار باستان شناسان فراتر از حفاریه. وقتی به اکتشاف مهمی دست پیدا میکنن باید اون رو مورد بررسی و تشخیص قرار بدن تا اطلاعات مربوط به اون اکتشاف فهرست بندی شده و ذخیره بشه تا توسط موزه داران و کلکسیونرها به نمایش دربیاد. داشتن شغل به عنوان یه باستان شناس به شما فرصت سفر های طولانی برای پروژه های تحقیقی و حفاری های مرتبط با اون رو در نقاط دور این کره ی خاکی میده. فکرش رو بکنید ابزار مورد استفاده انسان های اولیه رو کشف کنید یا یه گنجینه ی بزرگ مربوط به امپراطوری های قدیم رو از زیر خاک در بیارید. هر روز باستان شناسان گنجینه های مدفونی رو کشف می کنن که با اونا اطلاعاتی درباره ی زندگی انسان ها در اعصار گذشته رو متوجه میشن. بعضی از باستان شناسان اصلا درگیر حفاری و اکتشاف نیستن در حالی که به نظر من خیلی شغل جالب و شگفت آوریه اما عده ی زیادی از اونا برای دولت یا موزه ها کارهای پژوهشی انجام میدن و یا در دانشگاه ها تدریس میکنن.

باستان شناسی

 

سایر اخبار


اگر می‌خواهید بدانید شیر خالص استیا نه با فروبردن یك سوزن تمیز در داخل آن راز شیر فروش را كشف كنید. اگر شیر خالص باشد هنگام خارج شدن سوزن از شیر یك قطره شیر
ابتدا خیار و سبزی ها را بشویید و بگذارید آب آنها خشک شود. دقت کنید میزان آب و نمک را حتما رعایت کنید.
از جمله عوامل موثر در اختلال نعوظ اقسردگی است. مغز از جمله اعضای اصلی بدن در تحریکات جنسی است که اغلب نادیده گرفته می شود. هیجانات جنسی از سرتان شروع می شود و
پسران دارای انگشت انگشتری درازتر از انگشت اشاره سریع‌تر می‌دوند و البته قضیه به این جا ختم نمی‌شود نسبت طول انگشتان دست به هم با مجموعه‌ای
تمام کسانی که از انگشتر استفاده می‌کنند، چه خانم و چه آقا، احساس راحتی بیشتری با انگشتر در یک یا 2 انگشت خاص خود دارند؛ یک علاقه
از امام جعفرصادق(ع) روایت شده که حضرت آدم به خدا از نفس شکایت کرد وحی آمد بگو
شب پانزدهم رجب و روز آن، يكي از شب ها و روزهاي مهم سال است و براي عبادت پيشگان و عارفان، از ايام ويژه سال به حساب مي آيند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر