سقف های خورشیدی تبدیل به پنجره های خورشیدی می شوند !

در این بین، برخی شرکت‌ها تلاش‌هایی را در زمینه ارتقای طراحی پنل‌های خورشیدی انجام داده‌اند. از میان آن‌ها می‌توان به شرکت تسلا اشاره کرد که توانسته پنل‌های خورشیدی شبیه به کاشی‌های شیشه‌ای را تولید کند و می‌توان آن‌ها بر روی سقف خانه‌ها تعبیه کرد. اما این احتمال نیز وجود دارد که در آینده، پنل‌های خورشیدی به جای سقف، بر روی پنجره‌ها نصب شوند.

در همین رابطه، اخیرا گروهی از محققان دانشگاه دولتی میشیگان اعلام کرده‌اند که در حال طراحی سلول‌های خورشیدی شفافی هستند که می‌توان آن‌ها را بر روی پنجره منازل تعبیه کرد.

انرژی

ریچارد لانت، محقق و استاد دانشگاه میشیگان در این رابطه عنوان کرد که ما ظرفیت‌های این پنل‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و نتایج نشان داد که می‌توان با جمع‌آوری نورهای نامرئی، همانند پنل‌های خورشیدی سقفی، انرژی الکتریسیته تولید کرد. همچنین می‌توان از این پنل‌ها برای ارتقای کارایی ساختمان‌ها، اتومبیل‌ها و دستگاه‌های موبایلی نیز استفاده کرد.

گفتنی است که تلاش‌های محققان دانشگاه میشیگان برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در پنجره‌ها، چندان هم جدید نیست چراکه در گذشته، شاهد معرفی چنین پروژه‌هایی از سوی شرکت‌ها و محققان مختلف بوده‌ایم که از میان آن‌ها می‌توان به تولید فیلم‌هایی نازک برای قرار دادن بر روی درب‌ها و پنجره‌های شیشه‌ای اشاره کرد. بااین‌حال، هنوز زمان دقیقی برای تکمیل توسعه این طرح‌ها اعلام نشده و مشخص نیست که چه زمانی این ایده‌ها به دنیای واقعی راه خواهند یافت.

سایر اخبار


دستیار گوگل که به عنوان یک ربات با هوش و دقیق کارهای زیادی انجام می دهد، این ابزار، اخیرا دستخوش تغییرات جدید شده است. یکی از این تغییرات، فراهم شدن امکان استفاده از آن در گجت های مختلف است.
این روزها که همه ی کشورهای دنیا با سرعت برق آسایی رو به پیشرفت و مدرنیزه شدن هستند، شنیدن اختراع وسایل جدید و خارق العاده و کشف مواد جدید برایمان امری عادی شده است. محققان و دانشمندان در سراسر جهان بخصوص در کشورهای پیشرفته همه روزه در حال تحقیق و آزمایش هستند تا اشیایی را ابداع کنند که زندگی بشر آسان تر شود.
گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس شانس این را دارند که به محبوب ترین گوشی های هوشمند سامسونگ در تمام تاریخ تبدیل شوند. این گوشی ها به مجهز بودن به نمایشگر Infinity Display، حاشیه‌های باریک و قابلیت‌های جدید می‌توانند در قلب بسیاری از کاربران جا باز کنند. اما کدام یک از گوشی‌هایی که سامسونگ پیش از این به بازار عرضه کرده است در میان کاربران این شرکت محبوبیت بیشتری دارد؟
شاید همیشه این سوال در ذهن شما باشد که آیا راهی وجود دارد که متوجه شویم کسی از شبکه وای‌فای ما استفاده می کند یا خیر و هم چنین پیش آمده است که در مورد میزان مصرف ترافیک اینترنت خود مطمئن نباشیم، یعنی ترافیک مصرفی اینترنت، بیش‌تر از مصرف ماست، در این صورت ممکن است بدون اطلاع شما کسی در حال استفاده از اینترنت شما باشد. ما در این مطلب آموزشی به شما اپلیکیشن ‌های برتر جهت مدیریت وای‌فای در اندروید را معرفی می کنیم.
ایرپاد‌های بی سیم اپل، که به همراه آيفون 7 معرفی شدند، روز به روز معروف‌تر می‌شوند. اما این گجت تنها از یک قابلیت بهره می‌برد و آن هم اتصال به تلفن هوشمند برای برقراری ارتباط صوتی است.
شرکت گوگل برای جلوگیری از انتشار خبر های دروغ در فضای مجازی قابلیت جدیدی را به موتور جستجوی خود افزوده است. این قابلیت که Fact Check (بررسی حقیقت) نام گرفته با درج برچسبی در کنار نتایج، صحت آن ها را تایید یا رد می کند.
محققان چینی با الهام از سفره ماهی روبات جدیدی ساخته اند که قابلیت جستجو در اقیانوس و میان مرجان ها را دارد.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر