فارسی کردن اعداد در ورد

۱. به قسمت تنظیمات (Options) ورد بروید. برای این کار:

  • در ورد ۲۰۱۰ : روی نوار File کلیک کنید، و از منوی سمت چپ، Options را انتخاب کنید.
  • در ورد ۲۰۰۷: روی آیکون گرد آفیس در سمت بالا-چپ کلیک کنید و از منوی باز شده، از پایین منو، دکمه‌ی Options را انتخاب کنید.
  • در ورد ۲۰۰۳: از منوی بالا Tools > Options را انتخاب کنید.

۲. در پنجره‌ی تنظیمات ورد (Word Options) به قسمت Advanced بروید. و در قسمت Show Document Content، گزینه‌ی Numeral را پیدا کنید. (در ورد ۲۰۰۳، به تب Complex Script بروید) پنجره‌ی Word Options در نسخه‌های ۲۰۰۷ به بعد، در زیر نمایش داده شده:

همان طور که می‌بینید، در این بخش امکان انتخاب ۴ گزینه وجود دارد که نتیجه‌ی انتخاب هر کدام از گزینه‌ها را برای شما شرح می‌دهیم:

  • Arabic: اعداد متن در چه داخل متون فارسی و چه در داخل متون لاتین، به صورت لاتین (123) درج می‌شوند.
  • Hindi: اعداد متن چه در داخل متون فارسی و چه در داخل متون لاتین، به صورت فارسی (۱۲۳) درج می‌شود.
  • Context: اعداد متن در داخل متون فارسی به صورت فارسی (۱۲۳) و در داخل متون لاتین به صورت لاتین (123) درج می‌شوند.
  • System: نرم‌افزار ورد از تنظیمات Windows تبعیت می‌کند، که این تنظیمات در قسمتRegion and Language در Control Panel تعیین می‌شود. به این ترتیب، اگر ساعت گوشه ویندوز شما فارسی باشد، اعداد در ورد نیز فارسی خواهند بود.

سایر اخبار


با تخفیف ویژه
صورت فلکی یا پیکر آسمانی گردایه‌ای از ستاره‌ها است که از دیدگاه زمینی به شکل ویژه‌ای مانندسازی و نام‌گذاری شده‌است.[۱] در واقعیت سه بعدی، ستارگان یک پیکر آسمانی لزوماً به هم نزدیک نیستند و پیوندی به هم ندارند. قرار دادن آن‌ها در یک مجموعه تنها به‌خاطر نزدیکی ظاهری از دیدگاه زمینی است. دسته‌بندی ظاهری ستارگان به صورت پیکرهای آسمانی از دید نشانی‌دهی و ساختن نقشه‌های آسان‌فهمِ آسمان سودمند است
شفق نور ضعیفی است که نواحی مختلف زمین را بعد از غروب آفتاب روشن می‌کند. اساساً در حالی که خود خورشید در زیر افق قرار دارد، از بازتاب نور خورشید از لایه‌های بالای جو در روی زمین ناشی می‌شود.
ماه‌گرفتگی یا خُسوف هنگامی روی می‌دهد که کره ماه در حالت بدر و وضعیت مقابله قرار داشته و سایه زمین بر روی آن بیافتد یا به عبارتی ماه وارد مخروط سایه زمین شود.
خورشیدگرفتگی یا کُسوف هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند.
رویداد‌های نجومی ۲۰۱۸ از وقوع پدیده‌های آسمانی شامل کسوف و بارش شهاب سنگ‌ها
دانلود رایگان
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر