دستورات خانگی برای زیبایی 1392/02/13

همه ما دوست داریم پول پس‌انداز کنیم، به همین دلیل ما می‌خواهیم به شما چند دستور زیبایی معرفی کنیم که به‌راحتی و با مواد ساده‌ای که در خانه دارید می‌توانید آن‌ها را درست کنید.

روغن‌زیتونhommade 1 

راه‌های زیادی هست که بتوانید با روغن‌زیتون زیبایی خود را حفظ کنید. اینجا دو عدد از بهترین‌ها را می‌بینید.

  • نرم‌کننده: به‌اندازه یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون خالص را روی سر خشک و تمیزتان بریزید، به‌خصوص روی ریشه‌ها، بعد حوله گرم و تمیزی دور سرتان بپیچید و در حدود 20 دقیقه زمان بدهید تا روغن جذب مو بشود سپس سرتان را با آب گرم بشویید.
  • پاک‌کننده آرایش چشم: چند قطره از روغن را روی یک پنبه بچکانید و به‌آرامی پشت چشمتان بکشید تا آرایشتان پاک شود. یک نکته اینکه، روغن‌زیتون نرم و مرطوب‌کننده خوبی است پس نیازی نیست آن را از روی صورتتان پاک‌کنید.

شکر قهوه‌ایhommade 2 

راهی ارزان و ساده برای لایه‌برداری از پوست. این ماده کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست برداشته شوند و پوستتان شفاف و صف شود.

  • کرم شکر و ادویه: نصف پیمانه شکر قهوه‌ای را با دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون، دو قاشق چای‌خوری پودر غلات و نصف قاشق چای‌خوری دارچین مخلوط‌کنید. این ترکیب جریان خون را در سطح پوست افزایش می‌دهد و به پوست طراوت می‌دهد. به این ترکیب نصف قاشق چای‌خوری جوز هندی تازه رنده شده اضافه کنید که خاصیت ضدعفونی‌کننده به ترکیب شما بدهد. این ترکیب را در حمام بین دوش گرفتنتان با حرکت دایره‌ای روی پوست بمالید. دو دقیقه صبر کنید سپس بشویید.
  • اسکراب شکر: یک‌چهارم پیمانه انبه یا گواوا(نوعی میوه استوایی) را در غذاساز بریزید یا با پشت چنگال در کاسه له کنید تا کاملاً نرم شود. سپس به آن یک‌چهارم پیمانه شکر قهوه‌ای، یک قاشق غذاخوری شیر نارگیل و یک و نیم قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون اضافه کنید. این ترکیب را در حمام بین دو تا سه دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس بشویید. یک نکته جالب اینکه، اگر خواستید این دستور را برای صورتتان هم اجرا کنید، به‌جای شکر قهوه‌ای از پودر شکر سفید استفاده کنید چون بسیار نرم‌تر است و ساختاری حاوی آنتی باکتری‌های مختلف دارد.

آووکادوhommade 3 

آووکادو خریده‌اید؟ پس باید بدانید که این ماده برای موهایی که به نرم‌کننده قوی احتیاج دارند بسیار مناسب است.

ماسک موی آووکادو: یک عدد زرده تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون و یک قاشق چای‌خوری عسل را در یک کاسه به هم بزنید. نصف یک آووکادو را با پشت یک چنگال له کنید و به مخلوط قبل اضافه کنید. هنگامی‌که در حمام هستید از این خمیر اول به پایین مو بزنید سپس به باقی آن. 15 تا 20 دقیقه زمان بدهید و بعد آن را بشویید. بعدازاین کار یک‌بار دیگر موهایتان را شامپو و آبکشی کنید.

دارچینhommade 4 

دارچین ساختاری حاوی آنتی باکتری و مواد ضد قارچ دارد. علاوه بر این به تمیز کردن پوست خیلی کمک می‌کند. اما دقت داشته باشید که دارچین ممکن است التهابات پوستی ایجاد کند پس قبل از اینکه آن را روی صورتتان بزنید، مقدار کمی روی داخل آرنجتان امتحان کنید. ما اسکراب دارچینی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اسکراب دارچین و زنجبیل: یک‌چهارم پودر شکر سفید را با یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون، یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده مخلوط‌کنید. سپس بین حمام این خمیر را روی پوستتان بمالید و بعد بشویید.

تخم‌مرغhommade 5 

به‌طورکلی تخم‌مرغ برای پوست خیلی مفید است، مخصوصاً سفیده آن چون به سفت شدن پوست کمک می‌کند. یک روش ساده برای استفاده از آن:

ماسک سفیده تخم‌مرغ و عسل: یک قاشق غذاخوری سفیده تخم‌مرغ را با نصف قاشق چای‌خوری عسل در یک کاسه مخلوط‌کنید. سپس این ماسک را در حدود 15 دقیقه روی صورت بگذارید ( تا جایی که احساس کنید پوست سفت و جمع شده است). بعدازاین مدت، صورت را با آب گرم و یک لیف نرم بشویید.

غلات پرکhommade 6 

ما خیلی این غلات را دوست داریم. چون هم برای پوست‌های حساس مثل یک آرام‌بخش عمل می‌کنند و هم پوست‌های خشک را نرم و چرب می‌کنند ولی بدون اینکه آن را روغنی کنند. اینجا دو راه برای استفاده در موارد زیبایی را می‌توانید مشاهده کنید.

  • شستشوی صورت: دو قاشق غذاخوری برشتوک را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده و نصف قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید. با این مخلوط صورتتان را ماساژ دهید البته به‌جز ناحیه دور چشم. بگذارید دو دقیقه روی صورتتان بماند سپس بشویید.
  • ماسک مرطوب‌کننده موز و غلات: یک‌چهارم موز را در یک کاسه له کنید. دو قاشق غذاخوری غلات، یک قاشق چای‌خوری شیر سویا یا بادام و یک پینچ جوز هندی تازه پودر شده یا دارچین به آن اضافه کنید. مخلوط را روی صورت به‌جز ناحیه دور چشم بمالید و بین 5 تا 10 دقیقه زمان بدهید سپس با آب گرم بشویید.

سایر اخبار


انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر