کشف سیاره‌ای زمین‌گون به چه صورت می باشد؟

کشف سیاره‌ای فراخورشیدی در اطراف ستاره‌ای موسوم به (کپلرF186) شدند که این سیاره در فاصله 492 سال نوری از ما در صورت فلکی دجاجه قرار گرفته است.

ستاره این سیاره یک کوتوله سرخ است و به همراه چهار سیاره ی دیگر حول این ستاره در حال گردش می‌باشد، قطر سیاره  برابر بزرگتر از قطر زمین است و فاصله آن از ستاره مادر خود یعنی کپلر F186 به گونه‌ای است که شرایط سطحی سیاره از لحاظ دریافت دما و انرژی از ستاره مادرش به زمین شباهت بسیاری دارد. باتوجه به این ویژگیها وجود آب در این سیاره به صورت مایع بسیار محتمل است و ممکن است شرایط مشابه زمین را برای حیات در آن سیاره ایجاد کرده باشد، تا پیش از این کشف تعداد بسیار کمی از سیاره‌ها با اندازه‌ای نزدیک به زمین کشف شده بودند و تمامی آن‌ها هم در فاصله کمی از ستاره ی ما در خود قرار گرفته بودند. این فاصله ی نزدیک باعث می‌شود تا سطح آن‌ها بسیار گرم‌تر از آن باشد که بتواند آن‌ها را سکونت‌پذیر کند، اما ده سیاره دیگر مانند (Kepler-22B) یا (Kepler-62F) نیز در کمربند حیات شناسایی شدند( شکل9-5) ولی به علت جرم آنها که بیش از زمین بوده‌اند تصور می‌شد که دارای جوی قطوری چون مشتری باشند نه سطحی جامد چون زمین.

با آنکه داده‌های رصدی ماهواره کپلر چون از طریق گذر نه طیف‌سنجی به مطالعه فراخورشیدی‌ها می‌پردازد لذا تعیین دقیق جرم و ترکیبات سیاره میسور نیست ولی شواهدی از قطر سیاره می‌تواند این احتمال را که این سیاره زمین مانند باشد نه مشتری‌گون و دارای ترکیباتی از آهن و نیکل باشد را تقویت می‌کند.

سایر اخبار


انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر