شرح نامه ۲۷ نهج البلاغه 1398/0918
* قلم قرآنی * قرآن حکیم* قران نفیس* قران عطری* قرآن عروس با 50 درصد تخفیف* قرآن عروس، قرآن کیفی،انواع قرآن، مفاتیح و ادعیه با تخفیف ویژه* رحل قرآن با 50 درصد تخفیف* حافظ نفیس با تخفیف ویژه* بوستان و گلستان نفیس با تخفیف ویژه تلفن مرکز پخش:36831525 -021​ ، 0912138

سایر اخبار


همه زیبایی را دوست دارند و دلشان می خواهد که همواره زیبا باشند، اما شاید این موضوع همیشه امکان پذیر نباشد، چرا که برخی زیبایی ها خاص هستند و متعلق به یک زمان و مکان خاص، مثلا شادابی و طراوتی که یک بانو در جوانی دارد،
خانم «راتانا مکرینگکرای» بانوی تایلندی غیر مسلمان، پس از تحقیق درباره دین مبین اسلام و مکتب حقه و نورانی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، عصر روز گذشته در مسجد اخوان اسلامی در نزدیک بازار بزرگ تهران، به دین مبین اسلام گروید و مذهب شیعه را برگزید.
ما آدم ها در زندگی فراز و نشیب معنوی هم داریم. گاهی پیش می آید که ما نسبت به امور معنوی رغبت کمتری پیدا می کنیم و گاهی هم برعکس بیش از سایر اوقات به امور معنوی تمایل پیدا داریم. چطور می توانیم از رخوت ها کم کنیم و بر اشتیاقمان بیفزاییم؟
ماه شعبان، خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کردیم گذشت، تا قدم گذاشتن در ماه میمهانی پر شکوه خداوند، فرصت چندانی نداریم، برای این مهمانی بزرگ باید آماده شویم، کاش اینقدر که برای مهمانی های عادی تدارک می دیدم و برنامه ریزی می کردیم کمی هم برای مهمانی بزرگی که فرشتگان و آسمانیان مهمان زمین ما می شوند خود را می آراستیم.
امیرالمومنین علی علیه السلام در حکمت 244 نهج البلاغه می فرمایند: خداوند در هر نعمتى حقى دارد.كسیكه حقش را ادا كند نعمت او را افزون كند و كسی كه كوتاهى كند نعمت را در خطر زوال قرار مى‏دهد. و سوال و نکته اصلی در این نوشتار این است که حق خداوند در برابر نعمت هایی که به بندگانش عطا می کند چیست؟
حسادت، آتشی شیطانی است که وقتی بر جان آدمی می ‌افتد، چاره‌ای در برابرش نیست، می‌ سوزاند و هم تن خاکی را به غم و آزردگی و اندوه گرفتار می‌ کند و هم روح را به گرفتاری در بند و وسوسه‌ های شیطانی در می‌ آورد؛ با خودش ایمان و آرامش و آسودگی را می‌ برد!
یکی از وقایع غیر قابل انکار حیات هر کس، مرگ است! مرگ واقعیتی است که، دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد! البته نگاه معارف ما دقیق تر از یک حادثه است. در معارف غنی ما از انواع مرگ و اجل به تفصیل سخن گفته شده است که شاید بی جا نباشد اگر بگوییم می توان ساعت ها درباره ی مرگ شناسی گفتگو کرد و باز هم مطالب باقی بماند!
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر