برابری یا ارزش نسبی هرکدام از شایستگی های اتخاذ شده

همه ی شایستگی ها یکسان خلق نشده اند، یک بخش کوچک در شایستگی یکپارچه ممکن است از شایستگی متمایز در همه ی ابعاد دیگر برتر باشد. بعلاوه، یک چشم انداز سازمانی، ماموریت و ارزش ها (متمایز کننده های کلیدی بازار) در تعیین اینکه کدامیک از شایستگی ها در آن سازمان بسیار مهمتر است، کمک خواهد کرد. برای مثال یک سازمان متمایز با خدمات مشتریان در سطح جهان، ممکن است به گوش دادن فعال و جهت گیری مشتریان مانند یک شایستگی کلیدی برای هر نقشی که با مشتری سر و کار دارد، نیاز داشته باشد. همچنین سازمان های ماتریسی ممکن است به شایستگی بیشتری در محیط مانند ابتکار عمل،  جرأت یا اطمینان و نفوذ برای غلبه بر فقدان اختیارات شخصی، نیاز داشته باشند.

برای اینکه در ایجاد و اجرای یک مدل شایستگی موفق باشیم، همه ی ملاحظه های بالا باید با ذکر علت اتخاذ شوند و آنها همچنین باید برای جهت گیری های سخت و آموزش ها، زمانی که اولین مدل معرفی می شود دلیل بیاورند.

سایر اخبار


تخفیف ویژه تربرای مشتریان عمده
تخفیف ویژه تربرای مشتریان عمده
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران آماده همکاری با دانشگاهیان، فرهنگیان، مولفان و مترجمان عزیز: - ویراستاری - تبدیل پایان نامه به کتاب - تایپ - صفحه آرایی - تصویر گری - طراحی جلد - مجوز - چاپ - تبلیغ با شما همراهیم جهت پرسش و هماهنگی با ما تماس بگیرید: 36831525 09121383718
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
انتشارات دانشیاران ایران
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر