نوزاد تازه متولد شده شما را چگونه می‌بیند 1394/04/10

محققان برای اولین بار در جهان ادراک بصری نوزادان تازه متولد شده را بررسی کردند و دریافتند که آنها می‌توانند حالت چهره والدینشان را از فاصله 30 سانتیمتری تشخیص دهند.

سرانجام محققان با ترکیب علم ریاضی، فناوری و دانش قبلی درباره درک بصری، نشان دادند نوزادان تازه متولد شده جهان اطراف خود را چگونه می‌بینند.

 

نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که نوزادان دو تا سه روزه قادرند حالات چهره و عواطف اطرافیان را از فاصله 30 سانتیمتری تشخیص دهند. اگر این فاصله به 60 سانتیمتر افزایش یابد نوزاد حالات و چهره‌ها را بسیار تار و مبهم دریافت می‌کند.

 

این مطالعه به افزایش آگاهی دانشمندان درباره جهان بصری نوزادان کمک شایانی کرده است. همچنین طبق این مطالعه، می‌توان توضیح داد که چگونه نوزادان در روزهای اولیه زندگی و قبل از اینکه قوه بینایی‌شان برای درک جزئیات آماده شود، می‌توانند حالات چهره والدینشان را تقلید کنند. نکته مهم در این مطالعه «حرکت» است.

 

به گفته پروفسور امریتوس اسوین مگنوسن، پیش از این، محققان با استفاده از عکس‌های گوناگون سعی در برآورد دقیق درک بصری نوزادان داشتند. ایده ما در این مطالعه جدید استفاده از عکس‌های متحرک بود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در این تحقیق ثابت کردیم، نوزادان تازه متولد شده تنها می‌توانند حالات چهره را ببینند و ممکن است قادر به فهم معنای حالات نباشند.

 

این تحقیق توسط مؤسسه روانشناسی دانشگاه اسلو و با همکاری دانشگاه اوپسالا در سوئد انجام شده است.

سایر اخبار


به گفته یک فوق تخصص چشم، نور فلاش دوربین‌های عکاسی برای کودکان تازه به دنیا آمده آزاردهنده است و آسیب های جبران ناپذیری را برای بینایی آنها به همراه دارد.
از قدیم می گفتند، بچه زن و شوهر را به زندگی کنار هم دلگرم می کند ولی حالا حرف از بچه دار شدن که می شود، خیلی از زن و شوهرها به جان هم می افتند. علت این دعواها می تواند یک چیز باشد، یکی از آن ها بچه نمی خواهد.
بسیاری از زوجین به دنبال راهی هستند تا روزهای بهتری را در زندگی مشترک تجربه کنند، شاید آنها پاسخ این سوال را که چگونه در زندگی مشترک می توان عشقی پایداربوجود آورد، پیدا نکرده اند.
انتخاب روسری برای همه ی ما خانم ها موضوع مهمی است. در زمان خرید سعی می کنیم یک روسری خوشگل، خوش طرح، خوش رنگ، گیرا و مرغوب بگیریم. چون تنها وسیله ای است که در زیبا ساختن صورت به ما کمک زیادی می کند. پس حساسیت به خرج دادن امر طبیعی است.
بدبینی افراد معمولا در ارتباطات نزدیک شناخته می شود. مثلا وقتی که نامزد کرده اید و با هم چند باری بیرون رفته اید. تشخیص این که یک فرد شکاک است، معمولا از سبک زندگی او، دوستانش، صحبت ها و استدلال هایش شناخته می شود.
بعد از شروع زندگی مشترک تفاوت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بیشتر خود را نشان می دهد. برای رسیدن به تفاهم در زمینه های مختلف زندگی، زن و مرد نیاز دارند بیشتر با هم تعامل داشته و یک سری از اصول را مورد توجه قرار دهند....
در مسائل مالی و اقتصادی با همسرم دچار مشکل می شوم گاهی چیزهای را از او پنهان می کنم ولی این شرایط را دوست ندارم باید کاری انجام دهم. گفتگو! صداقت! فکرکنم،کمکم کند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر