کارهایی که جلوی بیمار شدن را نمی گیرند 1394/08/02

خودداری از رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی

یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان ژنتیک و میکروب شناس، اخیرا آزمایشاتی را بر روی وسایل نقلیه عمومی انجام دادند و متوجه شدند که وسیله ای مانند مترو دارای بیش از 600 نوع باکتری است که تقریبا همه ی آنها بی ضررند. پس اجتناب از استفاده از این وسایل نقلیه ی عمومی تقریبا بی فایده و نوعی وسواس بی جاست. می توان گفت دنیای بدون آلودگی میکروبی تنها در رویاها وجود دارد.

مهم تر آنکه باید بدانید همه ی مردم هر روزه با پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) تماس دارند. پاتوژن هایی که می توانند روی پوست و بدن حیوانات خانگی مانند دام و طیور نیز وجود داشته باشند.

پوشاندن دهان هنگام عطسه و سرفه دیگران

وقتی کسی بدون گرفتن جلوی دهان یا بینی خود در مقابل شما عطسه یا سرفه می کند، حجم زیادی از میکروب ها را در هوا پخش می کند.

ژل های ضدعفونی کننده ی دست نمی توانند تمام میکروب ها را از بین ببرند، یعنی فقط باکتری ها را از بین می برند

عطسه، ذرات میکروبی را با سرعت 320 کیلومتر در ساعت و سرفه، ذرات میکروبی را با سرعت 80 کیلومتر در ساعت در هوا منتشر می کند.

لذا با وجود این حجم و این سرعت انتشار ذرات میکروبی نمی توانید با گرفتن جلوی دهانتان مانع نفوذ میکروب ها به بدنتان شوید. حتی اگر ذرات آلوده نتوانند از راه دهان به بدنتان راه بیابند، از راه بینی و یا مخاط چشم وارد بدنتان می شوند.

استفاده از آستر (پوشش) توالت فرنگی

در سال 1920 میلادی این پوشش اختراع شد. پوششی که باعث شد بسیاری از افراد با خیال راحت از توالت های فرنگیاستفاده کنند. اما امروزه می دانیم اکثر میکروب ها مانند ویروس ایدز و یا ویروس هرپس (تبخال) و ... بیرون از بدن زنده نمی مانند.

البته برخی ویروس ها مثل اشرشیا کلی (ای کلای) و استرپتوکوک می توانند بیرون از بدن ما زنده بمانند و ایجاد عفونت کنند. بنابراین پس از استفاده از توالت فرنگی، دست هایتان را کاملا با آب و صابون بشویید.

ژل ضدعفونی کننده دست

 

به همراه داشتن دائمی ژل ضدعفونی کننده دست

ژل های ضدعفونی کننده ی دست نمی توانند تمام میکروب ها را از بین ببرند، یعنی فقط باکتری ها را از بین می برند. پس بهتر است از همان آب و صابون برای شستشو استفاده کنید.

برای مثال نوروویروس یک ویروس است که از طریق موادغذایی به بدن منتقل شده و باعث بروز اسهال می شود، و یا باکتری کلستریدیوم دیفیسیل که می تواند اسهال کشنده در افراد مسن ایجاد کند، از انواع میکروب های مقاوم به ژل های آنتی باکتریال است.

استفاده از دستمال کاغذی برای گرفتن دستگیره ها

می توان گفت باکتری های موجود در دستگیره های درب توالت ها یا سایر درب ها، با باکتری های موجود در بخش های مختلف وسیله ی نقلیه ای مانند مترو یکسان هستند.

طبق آزمایشات، برخورد دست با میله ی مترو برابر با دست دادن با ده هزار نفر است. در حالی که بسیاری از دست ها می توانند حامل باکتری مضر ای کلای باشند، اما اغلب باکتری های وسایل نقلیه باکتری های بی ضرر هستند.

به علاه اگر دستمال کاغذی را بعد از استفاده، درون کیف یا جیبتان بگذارید، باز هم دچار آلودگی خواهید شد.

سایر اخبار


ایده‌آل بسیاری از افراد، داشتن شکم صاف و کشیده است؛ اما برای رسیدن به آن چه باید کرد؟
لازم است بدانید، تخم‌مرغ‌های فله‌ای و انواعی که پوسته قهوه‌ای دارند و با عنوان تخم‌مرغ محلی عرضه می‌شوند، تاریخ مصرف مشخصی ندارند و اغلب از انواع تخم‌مرغ‌های مشکل دار و عودت شده از مرغداری‌های مادر هستند که به این شکل به فروش می‌رسند.
دانشمندان دریافته اند که اگر فردی به مدت ۳۰ روز به میزان ۸ تا ۱۰ لیوان آب به مصرف برسانید این اتفاق‌های خوب در بدنش رخ می‌دهد.
تیروئید غده ای پروانه ای شکل است که در گردن قرار دارد و سوخت و ساز و انرژی را کنترل می کند. تیروئید به عنوان غده اصلی سیستم پیچیده غدد درون روز بدن انسان شناخته می شود.
عضلاتی در بدن وجود دارند که به طور طبیعی همیشه در معرض تنش و یا کشیدگی زیاد می‌باشند. بعضی از قسمتهای بدن نیز ممکن است به دلیل آسیب دیدگی‌ها بافتی نرم و ضعیف پیدا کرده باشند. این ضعف‌ها را می‌توان با ماساژ به خصوص شیوه ماساژ با سنگ داغ درمان کلی کرد.
به کمک این نوشیدنی به سرعت چربی‌های دور شکم را آب کنید و معجزه کاهش سایز دور کمر را بدون ورزش کردن به چشم ببینید.
مسئول کلینیک نابارورى مردان پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به تاثیر استفاده از موبایل و اینترنت وای فای بر ناباروری در مردان، توصیه هایی به آنها کرد.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر