نصب پنل های خورشیدی در آمریکا در سال 2016 به دو برابر افزایش یافت

نصب پنل های خورشیدی در آمریکا در سال 2016 به دو برابر افزایش یافت

 

با توجه به ماهیت فناپذیر سوخت های فسیلی، واضح است که تولید الکتریسیته به روشی که تا کنون انجام می شده  روشی قابل اتکا نیست. به همین دلیل هم گرایش قابل توجهی نسبت به استفاده از انواع جایگزین انرژی از طریق باد، آب و یا خورشید ایجاد شده است. .


گزارش جدیدی در خصوص وضعیت بهره برداری از انرژی خورشیدی اظهار کرده است که تمایل به استفاده از این فناوری بسیار مثبت است. در آخرین آماری که توسط GTM Research و Solar Energy Industries )Association(SEIA منتشر شده، مشخص شده است که تعداد پنل ها و سیستم های خورشیدی نصب شده در آمریکا در سال 2016 نسبت به سال پیش از آن دو برابر شده است.


در این گزارش ادعا شده است که در سال 2016 در مجموع 14762 مگاوات PV خورشیدی در آمریکا نصب شده است که تقریبا دو برابر آمار نصب در سال 2015 است که 7501 مگاوات به ثبت رسیده بود. به گفته مدیر عامل SEIA، ابیگیل راس هاپر:

 قیمت ها به پایین ترین میزان خود رسید، نصب سیستم های خورشیدی در تمامی ایالات افزایش یافت و مشاغل ایجاد شده نیز رشد قابل توجهی نشان داد. نتیجه اینکه افراد بیشتری به استفاده از انرژی خورشیدی روی آورده اند و در حالیکه بازار در حال تغییر است، روند در پنج سال آینده همچنان صعودی خواهد بود.

البته این روند خیلی هم تعجب آور نیست و کمپانی های زیادی در این حوزه دست به تلاش های قابل توجهی زده اند. بعنوان مثال می توان از تسلا نام برد که اخیرا سقف های خورشیدی را معرفی کردند که به ادعای ایلان ماسک در آینده از سقف های معمولی بسیار ارزان تر عرضه خواهند شد.

 

 

سایر اخبار


در کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته هنوز مناطقی وجود دارد که از نعمت برق محرومند و دولت­ ها برای به وجود آوردن سیستم انتقال قدرت در تلاش هستند. در اکثر موارد شرایط محیطی مانند کوهستانی بودن یک منطقه کار را سخت یا ناممکن می­کند و پیمانکارها همواره دنبال راه­ هایی برای افزایش سرعت کار بوده ان
به نقل از ورج، دو شرکت اپل و سامسونگ از طراحی گوشی های سازگار با بلوتوث 5 در یک سال آینده خبر داده اند
هواوی یک کمپانی بزرگ چینی است که توانسته در دنیای اسمارت فون‌ها خوش بدرخشد و نام خودش را در میان مدعیان بازار قرار دهد. در ابتدا این کمپانی تمرکز خودش را بر روی محصولات میان رده قرار داده بود، اما حالا پرچمداران لوکس و خاصی را نیز از این کمپانی می‌بینیم که هر سال با ویژگی‌های جدید راهی بازار می‌شوند. یکی از این محصولات که شاید نقطه عطفی برای هواوی بود، P9 نام دارد که مدتی است در بازار کشور به چشم می‌خورد.
گوگل تب جدیدی را به نرم‌افزار جستجوی خود افزوده که از آن به‌عنوان “شخصی” یاد می‌کند. این برگه نتایج حاصل از جستجوی شخصی از دیگر سرویس‌های این شرکت که شخص موردنظر در آن‌ها عضو بوده شامل جیمیل، تقویم و گوگل پلاس را نشان می‌دهد.
آیفون یکی از گوشی‌هایی است که کاربران و البته علاقه مندان بسیاری دارد و اگر یک آیفون جدید خریداری کردید، باید چند قدم کوتاه ولی ضروری را برای داشتن بهترین تجربه طی کنید.
شرکت مایکروسافت در به‌روزرسانی آزمایشی خود ابزاری به نام Application Guard را به مجموعه امنیتی خود اضافه کرده است که امنیت مرورگر اج را افزایش می‌دهد
درگیری‌های میان کوالکوم و اپل،‌می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به اپل واردکند!
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر