آیفون ضد ضربه!



به گزارش ایتنا از مهر، این امتیاز حق اختراع جدید به یک سیستم ضربه گیر اتوماتیک برای قاب آیفون مربوط می شود که هنگام افتادن تلفن همراه از آن محافظت می‌کند. علاوه بر آن اگر تلفن هوشمند در آب بیفتد، این سیستم به شناور ماندن آن روی آب کمک می‌کند. این حق امتیاز در می ۲۰۱۴ ارائه شده بود و در ۴ آوریل ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است.


اپل این فناوری را « Electronic Device Housing» نامیده زیرا قاب دستگاه میزان شوک ناشی از افتادن آن را جذب می‌کند و همزمان تلفن را ازآب نیز محافظت می‌کند.




حسگرهایی که در آیفون کارگذاشته می‌شوند حرکت آن را ردیابی می‌کنند و هرگونه تغییر در سرعت و وزن را رصد می کنند. به این ترتیب هنگام افتادن دستگاه، حسگرها متوجه آن می‌شوند.

این سیستم در چهار گوشه آیفون کار گذاشته می‌شود و در صورت ردیابی افتادن دستگاه ضربه گیره‌ایی از قاب بیرون می‌زند تا شوک ناشی از افتادن کاسته شود. در حقیقت این قاب مانند یک حلقه نجات عمل می‌کند.

همچنین این سیستم سبب می‌شود آیفون روی آب شناور بماند.
 


سایر اخبار


ما به‌خوبی می‌دانیم که دوام باتری گوشی‌های هوشمندمان کم است؛ باتری‌هایی که گاهی یک روز هم دوام نمی‌آورند. اما باید بپذیریم که بخشی از دلایل دوام کم باتری گوشی‌های هوشمند به اشتباه خودمان در روش شارژ کردن آنها مربوط است.
یک منبع خبری با انتشار عکسی از کنفرانس مطبوعاتی هوآوی، از معرفی گوشی P10 Lite خبر داده است. در این کنفرانس خبری که در هلند برگزار شده است، ویژگی‌های Huawei P10 Lite مشخص شده است. هوآوی هنوز معرفی این گوشی را تایید نکرده است.
از آنجایی که مدت زمان زیادی است خبری از سیستم عامل سامسونگ با نام Tizen به گوش ما نخورده، ظاهرا مسئولان این شرکت کره‌ای قصد دارند تلفن هوشمند بعدی خود را با این سیستم عامل عرضه نمایند.
انرژی خورشیدی فاصله زیادی با تبدیل‌ شدن به یک انرژی مرسوم دارد اما استفاده از این تکنولوژی در میان محصولات هوشمند به شکلروزافزونی در حال گسترش است. حالا این تکنولوژی راه خود را به کلاه‌ها هم باز کرده است.
به نظر می‌رسد که کنسول نینتندو سوییچ شروع بسیار خوبی داشته است. براساس اطلاعاتی که در سایت Gamesindustry.biz منتشر شده، این کنسول بازی در هفته‌ی اول توانسته به فروش ۱٫۵ میلیون دستگاه در سرتاسر دنیا دست پیدا کند.
کمپانی سامسونگ همواره در تولید محصولات نوآورانه زبانزد خاص و عام بوده و اگر نگاهی به محصولات این شرکت اعم از تلویزیون، گوشی، یخچال، تبلت و غیره بیاندازید، این نوآوری را به وفور مشاهده خواهید کرد. در همین رابطه، اخیراً این شرکت از تلویزیون جدیدی رونمایی کرد که از یک ویژگی منحصر به فرد یعنی فریم چوبی بهره می برد. با تک شات همراه باشید.
شرکت سوئیسی Tag Heuer‌ سازنده انواع ساعت‌های لوکس از فعالیت خود در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند خبر داده و می‌گوید به زودی ساعت هوشمند تازه‌ای با سیستم‌عامل اندروید ۲ عرضه می‌کند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر