طعم تلخ ناامیدی در روان جوانانی که بدون هیچ قرادادی کار می‌کنند

گزارش جدیدی از "مؤسسه آموزش UCL" نشان داده است، جوانانی که بدون هیچ قرداد سفت و محکمی مشغول به کار در جایی هستند، نه تنها آسیب‌های روحی فراوانی می‌بینند، بلکه از نظر جسمی نیز در خطر هستند. 

کارشناسان باور دارند، جوانان تحصیل کرده‌ای که برای تأمین مخارج زندگی، می‌پذیرند با کمترین امکانات موجود در محلی مشغول به کار شوند، پس از مدت کوتاهی دچار آسیب‌های روحی و روانی فراوانی می‌شوند. 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این دسته از جوانان، حداقل 50 درصد بیشتر از‌ آنهایی که امنیت شغلی نسبی دارند، دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند. 

عدم دریافت دستمزد کافی، نبود امنیت شغلی و نداشتن بیمه از مهم‌ترین مسائلی است که موجب آسیب دیدن جوانان می‌شود. 

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، اشتغال در مشاغلی که هیچ پشتوانه‌ای ندارد، جوانان را حتی بیشتر از 50 درصد دچار آسیب روحی و روانی می‌کند. 

این دسته از جوانان که حتی نمی‌دانند، یک هفته دیگر سر کار هستند یا خیر، بسیار آسیب‌پذیرتر از جوانانی هستند که در مشاغل پایدارتر مشغول به کار هستند. 

محققان "مرکز مطالعات مؤسسه آموزش عالی UCL" داده‌های مربوط به بیش از 7 هزار نفر که در انگلستان زندگی می‌کنند و در سال‌های 1989 تا 90 متولد شده‌اند را بررسی کردند و دریافتند، این افراد دغدغه‌های مالی فراوان دارند و نگران مخارج خانه و زندگی خود هستند؛ علاوه بر این مرتب‌تر از افراد بیمه شده به محل کار می‌روند اما کمتر از‌ آنها حقوق می‌گیرند. 

یک سخنگوی وزارت راهبری تجارت، انرژی و صنعتی پس از انتشار این گزارش گفت: «ما متعهد به ساختن یک اقتصاد مقاوم هستیم که برای همه افراد جامعه کارآمد است و این طمینان را به جوانان می‌دهد که قوانین و مقررات مربوط به اشتغال، به آنها برای آینده زندگی‌شان اطمینان می‌دهد».

گزارش‌ها نشان می‌دهد، استرس از ناکافی بودن درآمد و ترس از دست دادن شغل موجب آسیب روحی و روانی فراوان به جوانان می‌شود. 

دولت و کارفرمایان باید با یکدیگر همکاری کنند تا مشاغل با کیفیت خوب ارائه دهند و به جای آسیب رساندن به روح و روان جوانان، سلامت روانی و سلامت روحی آنها را تقویت کنند.

سایر اخبار


قهوه ی سبز همان قهوه ی بو نداده است که از مدت ها پیش در کانون توجه مصرف کننده ها و محققان قرار گرفته است و بسیاری از افراد بعد از چای سبز به این قهوه به چشم مکمل لاغری معجزه گر نگاه می کنند.
مهد کودک های بزرگ و کوچک شهر ، این روزها برای برقراری شادی و نشاط در خانواده ها، ایجاد تنوع در برنامه هایشان و خصوصا درآمد زایی دست به نوآوری هایی می زنند. نوآوری هایی که به مرور زمان فراگیر می شوند و دلایل اصلی خود را از دست می دهند.
کلیه ها جزو ارگان های حیاتی بدن هستند و نقش مهمی در سلامت آن بر عهده دارند؛ چون به سم زدایی از بدن و تصفیه ی خون و همچنین دفع ضایعات از طریق ادرار کمک زیادی می کنند. گاهی پیش می آید که سنگ هایی در این دو ارگان لوبیایی شکل بروز می کنند...
یکی از نیاز های روانی هر انسانی نیاز به افتخار کردن و گرامی دانستن خویشتن است. کسی که احساس حقارت می کند نمی تواند عادی و طبیعی رفتار کند چنین کسی واکنشهای ناسالمی را نشان خواهد داد از جمله ی این واکنشها، خالی بندی و دروغگویی است.
پاییز فصل سبزیجات متنوع است. سبزیجاتی رنگی و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی. اگر در این فصل بخواهید چند کیلویی وزن کم کنید و یا همیشه عاشق سالادهای متنوع هستید شانستان زده است! چون سبزیجات این فصل جان می دهند برای تهیه ی انواع سالادهای خوشمزه و مغذی.
محققان در بررسی های خود ماده ی شیمیایی حاصل از رنگدانه ی ریواس را به سلول های سرطانی اضافه کرده و مشاهده کردند که حدود 50 درصد تومورها در عرض 48 ساعت از بین رفتند.
اگر به درستی نمی دانید با چه غذاهای کمکی و جامدی شروع کنید نظر متخصص کودکان را جویا شوید. در این مطلب ما 7 ماده ی غذایی جامد و سالم را معرفی می کنیم که برای نو دندان ها مناسب و مفید هستند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر