ورزش تضمین سلامتی دانش‌آموزان در بزرگسالی

تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان داده است، پر تحرّکی دانش‌‌آموزان در سنین ابتدایی تحصیل، می‌تواند تضمین سلامتی آنها در بزرگسالی باشد و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی سرطان را به میزان قابل توجهی در آنان کاهش دهد. 

همچنین ورزش یکی از بهترین روش‌های مقابله با بلوغ زودرس است؛ متاسفانه چاقی و فقر حرکتی و تنبلی در نوجوانان باعث بروز بلوغ زودرس می‌شود؛ مشکلات قامتی و حرکتی، سبک تغذیه‌ای غلط ، دیابت، چربی خون، فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی، بلوغ زودرس را ایجاد می‌کنند؛ ضمن اینکه ورزش در کودکان و نوجوانان موجب می‌شود تا ژن‌هایی که سبب التهاب می‌شوند، از بین بروند.

تحقیقات گذشته نشان داده است، خوردن یک رژیم غذایی چرب باعث افزایش فعالیت ژن‌هایی می‌شود که سبب التهاب می‌شوند.

التهاب با افزایش خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و سرطان ارتباط دارد و این در حالیست که ورزش، ژن‌های التهابی را خاموش می‌کند.

محققان دانشگاه اوکلند، با بررسی کودکانی که از یک رژیم غذایی نسبتا چرب پیروی می‌کنند و اهل ورزش هم هستند، دریافتند ژن‌های مربوط به التهاب در این کودکان که دارای یک رژیم غذایی چرب هستند و برای فعالیت‌های ورزش نیز محدودیتی ندارند، غیر فعالند. 

این یافته‌ها در مجله "Frontiers in Physiology" منتشر شده است.

سایر اخبار


کلسترول یک نوع چربی است که در تمام سلول های بدن وجود دارد. در حالی که بسیاری از افراد تنها از مضرات این نوع چربی باخبر هستند، باید گفت وجود آن برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ضروری است.
آیا شما هم بعد از مراجعه به داروخانه ، برای خریدن مرطوب کننده پوست خشک کاملا گیج می شوید و واقعا نمی دانید که باید کدام محصول را انتخاب کنید ؟ این روزها ده ها محصول متفاوت در داروخانه ها به فروش می رسند و هر کدام نیز ادعا می کنند که بهتر از انواع مشابهند . اما با اینکه انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست واقعا گیج کننده به نظر می رسد پیروی از چند راهنمایی ساده می تواند این انتخاب را به کار بسیار راحتی تبدیل کند .
در لغت به معنی درهم آمیختن است. در طب سنتی ایران به مفهوم کیفیت یکسان و جدیدی است که در نتیجه‌ی آمیختن ارکان با یکدیگر و فعل و انفعال آنها در یک جسم مرکب بوجود می‌آید.
رژیم های غذایی سخت باعث احساس گرسنگی شدید در طول روز می شود ، بسیاری به دلیل همین احساس گرسنگی رژیم های خود را دنبال نمی کنند، اما پزشکان معتقدند دنبال کردن برخی شیوه های زندگی به کاهش وزن موثر بدون احساس گرسنگی کمک می کند.
نتایج مطالعات نشان می دهند که برای داشتن استخوان هایی محکم مصرف زیاد کلسیم و ویتامین دی اگرچه لازم است، اما کافی نیست.
سنگ کلیه نوعی رسوب است که در کلیه ها تشکیل می شود. اما این فقط یک رسوب عادی نیست. این سنگ ها به طرز بسیار دردناکی از مجاری ادرار دفع می شوند. راه کارهای طبیعی زیادی وجود دارد که از بزرگ شدن و حتی تشکیل این سنگ های دردناک بتوان پیشگیری کرد.
عضلات می توانند برای مدت زمان محدودی بدون اکسیژن به سوزاندن سوخت ادامه دهند، اما سطوح اکسیژن پایین اگر حالت مزمن به خود بگیرد موجب ضعف عضلانی می شود. همچنین، مواجهه با تنگی نفس دور از انتظار نیست.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر