داروهای ضد افسردگی را بخوریم یا نه؟ آنها با مغز و بدن چه می کنند؟

ممکن است آمار شما را شگفت زده کند اما از هر ۶ آمریکایی یک نفر از داروهای مربوط به روانپزشکی استفاده می کند و بیشتر آنها داروهای ضد افسردگی است. داروهای ضد افسردگی برای افسردگی, اضطراب, PMS و بی خوابی استفاده می شوند. گرچه داروهای ضد افسردگی به بسیاری از بیماران کمک می کند اما سبب بروز علائمی نیز می شود.

 چندین ماه و یا چندین سال پس از شروع مصرف دارو متوجه شود. ارتباط بین داروهای اولیه و علائم جدید تشخیص را دشوارتر می کند. علائم جدید منجر به تجویز نسخه ی جدید می شود و دوباره داروها سبب دفع بیشتر مواد مغذی و بدتر شدن علائم بیماری می شود. این امر می تواند موجب وخیم تر شدن شرایط, تشخیص اشتباه و مصرف چندین دارو شود.

داروهای ضد افسردگی سبب دفع ۳ ماده ی مهم از بدن می شود :

۱- کوآنزیم Q10

کوانزیم Q10 نقش اساسی را در تولید انرژی بدن بر عهده دارد و در تمام سلول ها یافت می شود. این ماده همچنین آنتی اکسیدانی است که از مغز و بدن شما در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند. سطح بالای کیوتن خاصیت ضد افسردگی دارد این در حالیست که طبق تحقیقات انجام شده چندین داروی ضد افسردگی و مربوط به روانپزشکی سبب دفع این ماده می شود. کمبود کوانزیم کیوتن می تواند منجر به کمبود حافظه, خستگی ذهنی, خطای حافظه, افسردگی و کج خلقی شود. علائم دیگر آن شامل: فشار خون, گرفتگی ماهیچه ها, قند خون بالا و کوتاهی تنفس می باشد.

بادام زمینی, دانه های کنجد, روغن سویا, پرتقال, توت فرنگی سرشار از کوآنزیم کیوتن می باشند.

۲- منیزیم

منیزیم در بیش از ۳۰۰ عملکرد بیوشیمی بدن نقش دارد که شامل فعالیت های هورمونی, فرارسان های عصبی و آنزیم می باشد. کمبود این ماده می تواند تاثیر شدیدی در کاهش عملکرد مغز داشته باشد چرا که این ماده سبب کاهش افسردگی, اضطراب و زودرنجی در افراد می شود. مصرف داروهای ضد افسردگی سبب دفع منیزیم می شود که این امر باعث افزایش بیماری هایی مانند: میگرن , بی خوابی, فشار خون بالا, حالت تهوع و ضربان قلب نامنظم می شود.

مواد غذایی غنی از منیزیم عبارتند از: اسفناج, بادام زمینی, لوبیا سیاه, آووکادو, موز, بادام .

 

داروهای ضد افسردگی

۳- ویتامین B

انواع ویتامین B مانند B2,B6,B12 و فولیت توسط داروهای روانپزشکی از بدن دفع می شوند. B12 نقش اساسی در متابولیسم انرژی در بدن را ایفا می کند و میزان پایین آن منجر به کاهش انرژی, افزایش وزن و مشکلات تیروئید می شود.

شما می توانید ویتامین ب مورد نیاز خود را با مصرف این مواد غذایی تامین کنید: بادام, قارچ, اسفناج, گوجه فرنگی خشک شده.

برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر