محافظ انلاین برای کودکانتان داشته باشید !!
در سال ۲۰۱۴ در کنفرانسWTDC   (کنفرانس جهانی توسعه مخابرات) مساله ایجاد اعتماد و امنیت در استفاده ازICT  با تمرکز خاص روی کودکان و جوانان مطرح شد. گزارش «مطالعات تطبیقی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» که توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است در زمینه همکاری‌های بین‌المللی حفاظت آنلاین کودکان توضیح می‌دهد.

همکاری‌های بین‌المللی در سطح سیاست
سازمان‌های مختلف بین‌المللی متناسب با ماموریت آنها، عضویت و زمینه‌های تخصص، درگیر گفت‌وگوی بین‌المللی در مورد حفاظت آنلاین از کودکان هستند، به عنوان مثال می‌توان از حفاظت آنلاین کودک ITU (COP) و ائتلاف ایمنی آنلاین کودکان در چارچوب انجمن حاکمیت اینترنت (IGF) در این زمینه نام برد. چارچوب‌های سیاسی مانند شورای اروپا در حفاظت از کودکان در برابر محتوای زیان‌آور و مهارت‌های سواد رسانه‌ای کودکان به سطح بالایی از هماهنگی‌های سیاسی در سطح منطقه دست یافته است.

همکاری‌های بین‌المللی در سطح عملیاتی
چندین طرح موفق همکاری بین‌المللی در سطح عملیاتی انجام شده است. از جمله آنها در زمینه‌های اجرای قانون، تبادل گزارشات خطوط تلفنی در مورد مطالب آنلاین غیرقانونی و به اشتراک گذاری بهترین شیوه‌های حفاظت از کودکان در اینترنت است. شبکه خطوط تلفنی و مراکز اطلاع‌رسانی یک ابتکار موفق برای حفاظت آنلاین از کودکان هستند.

توسعه شاخص‌های قابل مقایسه برای اندازه‌گیری جنبه‌های مختلف حفاظت آنلاین از کودکان از جمله دسترسی و استفاده از اینترنت توسط کودکان برای غلبه بر ریسک و تاثیر سیاست‌ها می‌تواند به بهبود توسعه و اجرای سیاست‌ها کمک کند. تلاش‌های اتحادیه اروپا در این زمینه، برای درک بهتر رابطه بین استفاده از اینترنت و خطرات آنلاین و نیز نقش مثبت سیاست عمومی در کاهش خطرات آنلاین کمک شایانی کرده است.

مطابق پروژه آنلاین اتحادیه کودکان و نوجوانان اروپا کشورها از دسترسی به مستندات و مدارک بررسی سده نظرسنجی‌های به روز و داده‌های تطبیقی بهره‌مند می‌شوند. جدول ذیل مثالی در این مورد را نشان می‌دهد.
 

سایر اخبار


سفارش‌های زیاد اپل برای تهیه قطعات آیفون 8، کمپانی ال‌جی را دچار مشکل کرده است!
حالا دیگر کاربران اینستاگرام می‌توانند تعیین که چه کسانی را از لیست مشاهده کنندگان پست‌ها و استوری‌هایشان حذف کنند.
مدتی است فناوری OLED توانسته طرفداران بسیاری در دنیا برای خود دست‌وپا کند و شرکت‌های بسیاری در پی این هستند که در آن پیشگام باشند. اما ال‌جی​ با عرضه جدیدترین صفحه‌نمایش خود نشان داد که در فناوری OLED پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است.
پرچمدار سری نوت شرکت سامسونگ فعلا قرار نیست در دست طرفداران این برند اندرویدی قرار بگیرد.
شرکت سامسونگ اعلام کرده که تلویزیون های قاب‌دار این شرکت از یکشنبه آینده وارد بازار خواهند شد. این تلویزیون ها وقتی خاموش هستند مثل یک اثر هنری به نظر می رسند. آنها در ۲ اندازه و به همراه تعداد انگشت شماری از دورقاب های قابل تعویض وارد بازار می‌شوند.
زمان زیادی به پایان سال میلادی مانده است. رونمایی اخیر شرکت‌های مختلف از محصولات خود گمانه‌زنی‌ها در خصوص بهترین تبلت سال را افزایش داده است. البته نباید از بازار داغ شایعات در این خصوص نیز گذشت. حال به معرفی 3 کاندیدای احتمالی کسب این مقام خواهیم پرداخت.
برنامه یاد شده با بررسی عکس‌های یاد شده و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ارسال آنها بررسی مذکور را انجام می‌دهد. عکس‌های یاد شده بالغ بر ۱۰۰ میلیون مورد بوده و طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در نزدیک به ۴۴ شهر در نقاط مختلف دنیا گرفته شده‌اند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر