تشابه بين وهابيت و يهود 1394/2/9

 به گزارش سرويس خبري پايا بوک به نقل از رهبران شيعه :

 

 

1-       ابن تيميه شيخ سلفيه، گفته در زمان رسول الله (ص) خاخام هاي يهودي نزد وي آمدند و مسأله تجسيم خداوند را به ايشان عرضه داشتند و پيامبر  درستي سخنان آنها را تصديق نمود!

 

 

و اين يکي از موارد مشابه بين يهود و وهابيت تجسيم خداوند تعالي است!

 

 

2-       تورات نزد ابن تيميه صحيح است و براي (مسلمانان) حجت مي باشد به جز اين عبارت که “عزير پسر خداست”، يهوديان نيز به صحّت تورات اعتقاد دارند و اينکه آن حجت براي تمام مردم است!

 

 

3-       ابن تيميه با شجاعت تمام از يهود دفاع مي کند و مي گويد: “همه يهوديان معتقد نيستند که عزير پسر خداست! » او با جديت تمام تلاش کرد که اثبات کند که جنس بازي اشکال ندارد!

 

 

و لذا بر قوم يهود واجب است که سپاسگزار ابن تيميه باشند! چرا که آنان وارثان اويند!

 

 

4-       درنزد ابن تيميه يهوديان اصلا اهل دروغ و تحريف نيستند، زيرا اگر چنين بود رسول الله (ص) آنان را انکار مي کرد! پس تمام سخنان بزرگانشان درست است جزء فنحاص بن عازورا يا ديگران فقط…

 

 

5-       آنچه در قرآن و احاديث آمده -بر حسب اعتقاد وهابيت- موافق و مطابق تورات است! روشن است که ابن تيميه در عبارت «موافق و مطابق» اغراق نموده و انسان باهوش معني آن را مي فهمد.

 

 

6-       آنها به عقيده يهود در تجسيم خداوند معتقدند و معتقدند اين به توافق بين سخنان دو پيامبر الهي (موسي و محمد (ص)) و دو کتاب آسماني (قرآن و تورات) دلالت دارد، و اگر

 

 

غير از اين بود بين رسالت دو پيامبر انقطاع و گسيختگي به وجود مي آمد…

 

 

7-       يهود و وهابيان هر دو معتقدند که پيامبران نيز مجسمه بوده اند!

 

 

8-       وهابيت، يهود را در تحريف تورات تبرئه مي کنند به اين دليل که امت يهود با اين کثرت و عظمت که در مشرق و مغرب زمين منتشرند، چه غرضي دارند که دروغ بگويند، و اين دروغ

 

 

آشکار وهابيت در تعظيم يهود است که از نادرستي سخنان آنان حکايت دارد! براي درک بيشتر اين مطلب قسمتي از کتاب ((درء تعارض العقل و النقل)) تأليف ابن تيميه ص88 ، را در ذيل مي آوريم:

 

 

“معلوم است که همه يهوديان معتقد نيستند که عزير پسر خداست و اين سخن را فقط يک طايفه از آنان گفته اند کساني مثل فنحاص بن عازورا و … و به طور کلّي معتقدان به آن عده کمي هستند.

 

 

امّا صفاتي از خدا در تورات آمده که مخالفان آنها را تشبيه و تجسيم مي دانند، بلکه اينطور نيست؛ چرا که آن صفات در اثبات مکان براي خدا و تکلّم او با صداي خودش است و اينکه خدا آدم را به

 

 

صورت خود خلق نمود و امثال اين امور، اگر  چيزهايي که يهود مي گويند دروغ باشد مسلماً پيامبر آنها را انکار مي کرد و مسأله آن را بيان مي نمود! و از طرف ديگر بيان قرآن موافق چيزي است که در

 

 

تورات آمده است! قبلاً هم گفتيم که همه اينها ضرورتاً به پيروي موسي از محمد و محمد (ص) از اهل کتاب منجر نمي شود و اين بر صدق قول دو پيامبر و دو کتاب عظيم آنان دلالت دارد!”

 

 

منبع: شبکه انصار

 

سایر اخبار


اوایل ماه جاری میلادی بود که مسئولان رهگیری انفجارهای اتمسفری آمریکا متوجه اتفاقی غیر معمول در اقیانوس اطلس و در مجاورت ساحل برزیل شدند. در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی در تاریخ ششم فوریه امسال، شهاب سنگی که ابعاد آن به اندازه یک اتاق نشیمن بود وارد جو زمین شد و در حالی که سرعت آن به بیش از 34 هزار مایل در هر ساعت می رسید، با انرژی فوق العاده بالایی منفجر شد. سوال شما هم این است که شدت این انفجار چقدر بود؟ انرژی حاصل از انفجار سیزده هزار تن تی ان تی، یا انرژی بیشتر از بمب اتمی که بر روی شهر هیروشیما رها شد را تصور کنید!
سال هاست که دانشمندان متوجه شده اند که ستاره ای موسوم به Gliese 710 تا چند میلیون سال بعد، به زمین فوق العاده نزدیک خواهد شد. اما یک تحلیل جدید مشخص کرده این ستاره حتی از آنچه ما فکر می کنیم هم به ما نزدیک تر است و در این زمان ممکن است با خود دسته ای خطرناک از ستارگان دنباله دار را به همراه بیاورد.
گوگل قصد دارد برنامه سفر به ماه را به پیش ببرد و از این رو، به تازگی اعلام کرده که جایزه ای سی میلیون دلاری را به شرکتی که بتواند رباتی را به ماه اعزام کند اعطا می کند. البته این ربات باید بتواند پانصد متر در سطح ماه حرکت کند و تصاویری به زمین بفرستد.
زمانی که موشکی به فضا پرتاب می شود و شما آن را تماشا می کنید، معمولاً تنها نکته ای که از دیدن آن هیجان زده می شوید، پرتاب شدن آن موشک است. اما بد نیست بدانید که به زودی و در پرتابی که ناسا انجام خواهد داد، قرار است نکات بیشتری برای تماشا وجود داشته باشد.
پس از 20 سال گشت و گذار در فضا، کاوشگر کاسینی ناسا در سپتامبر 2017 به طور رسمی بازنشست خواهد شد. اما ناسا در آخرین سال فعالیت این فضاپیما، ماموریت جدیدی را حول سیاره زحل برای آن در نظر گرفته است که امروز اولین تصاویر از این سیاره در ماموریت جدید توسط کاسینی به زمین مخابره شد.
اگرچه ممکن است پلوتون از حالت سیاره‌گونه خود خارج شده باشد، اما هنوز هم می توان از طریق بررسی های بیشتر به اطلاعات جدیدی در خصوص این سیاره منجمد که در انتهای منظومه شمسی ما جای گرفته است، دست یافت.
کره ماه از کجا آمده است؟ نظریه ای که در خصوص منشا ماه بیشترین طرفدار را دارد این است که کره ماه از برخورد کره زمین با یک سیاره دیگر در اوایل تاریخ منظومه شمسی شکل گرفته است. اما تحقیقی جدید که در موسسه علوم Weizmann صورت گرفته نشان می دهد که تنها یک برخورد رخ نداده و در واقع چندین برخورد در آن زمان اتفاق افتاده است.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر