برند صهیونیستی در پاساژ زغفرانیه 1394/04/20

چندی پیش بنری در پاساژ پالادیوم زعفرانیه نصب شد که خبر از بازگشایی مرکز برند مارکس اند اسپنسر در این مکان می داد، این در حالی است که لرد سیف، مدیر و موسس این شرکت در سخنرانی‌های خود بارها از اسرائیل اعلام حمایت کرده است.
 لرد سیف، مدیر و موسس این شرکت در سخنرانی‌های خود بارها بر حمایت از اسرائیل تاکید کرده و گفته است: بیشتر جمعیت اعراب فلسطین باید به عراق و دیگر کشورهای عرب منطقه منتقل شوند. وی همچنین در کتابی با عنوان "درباره مدیریت: به شیوه مارکس اند اسپنسر" نوشت، یکی از اهداف اصلی مارکس اند اسپنسر کمک به توسعه اقتصاد اسرائیل بود. 

مارکس اند اسپنسر از کجا می آید؟

مارکس اند اسپنسر، فروشگاه زنجیره‌ای بزرگی در انگلیس است که مواد غذایی، پوشاک و لوازم منزل به فروش می‌رساند. در طول تاریخ، مارکس اند اسپنسر از صهیونیسم حمایت کرده است. البته از سال ۲۰۰۴ به بعد، مارکس اند اسپنسر، حمایت آشکار ایدئولوژیک از رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته است و بارها در مجامع مختلف تاکید کرده که رابطه ای با هیچ دولت، حزب سیاسی و یا گروه دینی ندارد.

با تمام این تفاسیر اما مارکس اند اسپنسر از دولتهایی که از سیاست های تجاری این شرکت پشتیبانی می کنند، حمایت می کند. در چنین شرایطی همچنین مدیریت فعلی مارکس اند اسپنسر هیچ گونه نظری درباره صحبتهای لرد سیف نداده و در مورد سیاستهای فعلی این شرکت نیز صحبتی نکرده است. در سال ۱۹۹۸،  ریچارد گرینبری، مدیر وقت مارکس اند اسپنسر، جایزه جوبیلی، بالاترین جایزه اقتصادی رژیم صهیونیستی را از نتانیاهو دریافت کرد. در سال ۲۰۰۰، اورشلیم ریپورت گزارش داد مارکس اند اسپنسر سالانه ۲۳۳ میلیون دلار در تجارت با اسرائیل به این رژیم کمک می کند. در اکتبر ۲۰۰۰، جوییش کرانیکل، گزارش داد اتاق بازرگانی انگلیس-اسرائیل در دفاتر مارکس اند اسپنسر در لندن

حضور برند صهیونیستی در پاساژ محله زعفرانیه در حالی است که سیاست های دولت در ظاهر به نفع تولیدات داخلی است و همه جا صحبت از استفاده از کالاهای تولید داخل به جای نمونه های خارجی آنها است!

جلسه داشته است. همچنین در سال ۲۰۰۴، استوارت روز، مدیر وقت مارکس اند اسپنسر در فهرست سخنرانان جلسه سالانه اتاق بازرگانی انگلیس-اسرائیل بود.   این در حالی است که شرکت مارکس اند اسپنسر انگور، آلو، انجیر، خرما، گیاهان تازه و سیب زمینی از رژیم صهیونیستی خریداری می کند. بسیاری از این محصولات توسط شرکت کارمل اگریکسو، شرکتی نیمه صهیونیستی به انگلیس وارد می شود. مارکس اند اسپنسر همچنین پوشاک دلتا گالیل که عمدتا لباس زیر است را می فروشد. دلتا گالیل بزرگترین تولید کننده پارچه در رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. این شرکت از دیگر شرکتهای پوشاک صهیونیستی مانند سولوگ و پولگات پارچه می خرد. در این میان تا چند سال پیش، مارکس اند اسپنسر، محصولات تولید شده در شهرکهای غیرقانونی اسرائیل را آشکارا به فروش می رساند. گاردین در سال ۲۰۰۴ گزارش داد این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات تولید شده در شهرکهای غیرقانونی این رژیم را می فروشد. هر چند از سال ۲۰۰۷، این شرکت به دلیل فشارهای تبلیغاتی و کمپینهای فعالین حقوق بشر برای تحریم آن، طی بیانیه ای اعلام کرد که ما هیچ محصولی از تپه های جولان، کرانه باختری و یا غزه خریداری نمی کنیم.  اما علی رغم بیانیه بالا، این شرکت به خریداری خرماهای هدیقلیم ادامه داد. طبق گزارش اخیر دفتر تبادلات شرقی و آفریقایی، هدیقلیم شرکتی اسرائیلی بوده و از شهرکهای غیرقانونی خرما خریداری می کند. شرکت مارکس اند اسپنسر سابقه تاریخی در حمایت ایدئولوژیک از رژیم غیرقانونی اسرائیل داشته و اقدام به خریداری و فروش محصولات اسرائیلی می کند. از این رو این شرکت با تظاهرات بسیاری مواجه شده است.

در ژانویه ۲۰۰۹، در پی بمباران غزه، تظاهرات گسترده ای علیه این شرکت شد. تظاهرات هفتگی در نیوکسل و لندن برگزار شد.اما مارک اند اسنپسر همواره تظاهرات علیه فروش محصولات اسرائیلی را نادیده گرفته است. حضور برند صهیونیستی در پاساژ محله زعفرانیه در حالی است که سیاست های دولت در ظاهر به نفع تولیدات داخلی است و همه جا صحبت از استفاده از کالاهای تولید داخل به جای نمونه های خارجی آنها است اما اینکه در روزگاری کسادی بازار محصولات داخلی چرا یک برند خارجی جای خود را در یکی از مراکز شمال شهر تهران گشوده است، جای پرسش دارد!

جای برند صهیونیستی در پاساژ زعفرانیه تهران!

با تمام تفاسیر اما این روزها برند مارکس اند اسپنسر در حال برپایی نمایندگی در پاساژ پالادیوم  زعفرانیه تهران است. در این میان پرسش این است که با وجود نهادهای نظارتی بر عملکرد واحدهای اقتصادی چرا هیچ یک از مدیران و مسئولان مربوطه از ورود چنین برندی به کشور جلوگیری نکرده اند و در برابر تاسیس مرکزی برای اشاعه این برند اسرائیلی سکوت پیشه کرده اند؟

سایر اخبار


مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور گفت: از مردادماه طرح جدید معاینه فنی خودروها در سراسر کشور اجرایی می‌شود و بر همین اساس استانداردهای آلایندگی سامانه سیمفا تغییر می‌کند.
خط ۵ مترو تهران روز جمعه ۳۰ تیر ماه به دلیل برگزاری مسابقه فوتبال از ساعت ۱۹ به مسافران خدمات ارائه می‌کند.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: ۱۹۳ فاز پروژه در قالب ۷۹ کد مصوبه شورا به تصویب رسیده است که از این تعداد ۱۲۸ پروژه تکمیل شده است.
استاد دانشگاه ایجاد کارگروه احیای زاینده رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی را بسیار الزامی دانست و گفت: با فعال شدن کانون ریزگردها در این تالاب مشکلات شدید زیست محیطی در کمین اصفهان، استانهای مرکزی و تهران خواهد بود.
🔺45 مغز انسان در یک گور دسته جمعی در اسپانیا پیدا شد
واریز یارانه نقدی
ورود 2 خودروی جدید از برند ناشناخته
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر