کره ماه احتمالا از مجموعه ای از ماه های کوچکتر ساخته شده است

منشایی که بطور عام برای ماه مورد قبول است اظهار می دارد که یک برخورد عظیم تکه هایی را به فضا پرتاب کرده که در نهایت به هم پیوسته و ماه را تشکیل داده اند. این نظریه با بررسی های شیمیایی انجام شده بر روی نمونه هایی از کره ماه تایید شده است. در این بررسی ها مشخص شده که این نمونه ها از ترکیبی بسیار مشابه با سنگ های زمین برخوردارند.


اما در هیچیک از نمونه های به دست آمده از ماه، اثری از سیاره دیگری که گفته می شود با زمین برخورد کرده دیده نشده است. اگر جرم سیاره ای بزرگی با ما برخورد کرده باشد، باید اثری از آن در میان تکه های پرتاب شده به فضا که ماه را تشکیل دادند وجود داشته باشد. به همین دلیل دانشمندان Weizmann معتقدند که به جای یک جرم بزرگ، کره زمین با چندین جرم کوچک برخورد کرده و به همین دلیل هم آثاری از آنها در نمونه ها دیده نمی شود.

بنا بر این نظریه جدید، برخوردهای متعدد با سیارک های کوچکتر در طی میلیون ها سال موجب پرتاب تکه هایی به فضا شده که توانسته چند ماه کوچک را شکل دهد، که در نهایت با هم ادغام شده و کره ماه را به شکلی که امروز می بینیم تشکیل دادند. محققان ادعا می کنند که نظریه آنها با استفاده از اطلاعات و یا شاید بهتر است بگوییم عدم وجود اطلاعات پشتیبانی می شود.


این نظریه نسبت به آنچه تا کنون تصور میشد قابل قبول تر است. برای آنکه یک سیاره بزرگ بتواند ماه ما را تشکیل داده باشد، باید از اندازه خاصی برخوردار بوده باشد و با سرعت و زاویه خاصی با کره زمین برخورد کرده باشد. به نظر می رسد تئوری برخوردهای متعدد قابل قبول تر باشد.


اما ارایه یک نظریه بر اساس اطلاعات ناموجود کار سختی است. بهترین شاهد برای این نظریه این است که در کره ماه هیچ اثری از سیاره دیگر دیده نمی شود که البته خود به تنهایی چیزی را ثابت نمی کند!

سایر اخبار


در مورخه 26/04/1394 یکی از افاغنه ی مقیم تهران با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأمورین اعلام کرد که دو نفر از بستگانش بنام های "زکی" ( 19 ساله ) و "شبیر" ( 16 ساله ) توسط افراد ناشناسی ربوده شده و ربایندگان در ازای آزادی آنها درخواست مبلغ 180 میلیون تومان پول نقد کرده اند .
تجارت در دوره ساسانیان از اهمیت فراوانی برخوردار بود. و قوی جلو می رفت. در ادامه به ابعتد ایند تجارت اشاره خواهیم داشت
چندی پیش بنری در پاساژ پالادیوم زعفرانیه نصب شد که خبر از بازگشایی مرکز برند مارکس اند اسپنسر در این مکان می داد، این در حالی است که لرد سیف، مدیر و موسس این شرکت در سخنرانی‌های خود بارها از اسرائیل اعلام حمایت کرده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری فردی که اقدام به اهانت نسیت به مسئولان و مقامات دولتی و حکومتی کرده بود، خبر داد.
این روزها تب مهاجرت از نرم‌افزار محبوب وایبر (حداقل تا چندی پیش) به تلگرام بسیار داغ شده است و سیل این مهاجرت به حدی رسیده که شاید بتوان ایرانیان را در رده نخست استفاده از نرم‌افزار تلگرام دانست! حتی بسیاری از کاربران، گروه‌های وایبری خودشان را هم به تلگرام منتقل کرده و در آنجا مشغول به فعالیت شده‌اند، اما دلیل این جابجایی چیست؟
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: طی درگیری که صبح امروز (دوشنبه) در منطقه سراوان رخ داد،‌ قاچاقچیان مسلح پس از مغلوب‌شدن در برابر اقتدار مرزبانان ایرانی به عمق خاک پاکستان متواری شدند.
با این تصمیم تاریخی، حالا که اوباما اصرار دارد ازدواج همجنس گرایان را آزاد کند من با او به عنوان یک «مثال عملی» ازدواج می کنم
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر