تصاویری از پدیده نادر رعد و برق آبی رنگ از ایستگاه فضایی بین المللی

از مدت‌ها پیش دیدگاه‌های مختلفی درباره این نوع طوفان‌ها و رعد و برق‌ها وجود داشته زیرا محققان تنها می‌توانستند اطلاعاتی که خلبان‌ها به آنها می‌دادند را مورد مطالعه قرار دهند. برای کمک به پیشبرد این مطالعات، Andreas Mogensen یکی از فضانوردان آژانس فضایی اروپا مامور شد تا با استفاده از یک دوربین با حساسیت بسیار بالا از ایستگاه فضایی بین المللی از چنین طوفانی عکس بگیرد.

 

نتایج این ماموریت به موسسه National Space institute در دانمارک داده شده که این موسسه نیز ویدیو را برای مشاهده در اختیار عموم قرار داده است. این ویدیو بسیار حیرت انگیز هستند و آذرخش‌های بسیار بزرگ و آبی رنگ رعد و برق را که در ارتفاع حدود 18 کیلومتری رخ داده‌اند، نمایش می‌دهند. برای مثال تخمین زده می‌شود که یکی از این رگه‌های نور آبی رنگ حدود 40 کیلومتر طول داشته باشد.

 

این فضانورد موفق شده 245 آذرخش آبی رنگ در این رعد و برق را که 160 ثانیه طول کشیده، ثبت کند.

سایر اخبار


سنگ پا نوعی سنگ آذرین است که از سرد شدن گدازه‌های آتشفشانی شکل می‌گیرد. آتشفشان‌شناسان می‌گویند سنگ‌پا درواقع از صخره‌های درحال انفجار آتشفشان‌ها به دست می‌آید.
آفت دهانی یک بیماری دردناک و عود کننده مخاط دهان بوده که به صورت زخم‌های کوچک و بزرگ، گرد و کم عمق هستند که در داخل دهان شکل می‌گیرند.
در این مطلب با دکتر نصیری‌کاشانی، گفت‌وگویی داشتیم تا با علل، راه‌های پیشگیری و درمان خشکی و پوسته‌ریزی لب بیشتر آشنا شویم.
گودی دورچشم می‎تواند نشانه‎ای از سایر بیماری‎ها نظیر کم‎کاری تیروئید، کم‎خونی، کم‎خوابی، خستگی مفرط باشد.
اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، در فرمایشات خود نسبت به آثار و عواقب زیان بخش خنده زیاد، فراوان هشدار داده اند که توجه شما را به پاره ای از این روایات جلب می کنیم
هنگامی که زن درست اندیش و درست کردار نمازهای پنجگانه اش را بخواند، و روزه ی رمضان
در شگفتم از بخيل ؛ به سوى فقرى مى شتابد كه از آن مى گريزد ، و سرمايه اى را از دست مى دهد كه براى آن تلاش مى كند در
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر