شهاب سنگی قدرتمندتر از بمب اتمی در آب های اقیانوس اطلس سقوط کرد

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی ناسا، این شهاب سنگ در فاصله یک مایلی از ساحل شهر ریو دو ژانیرو در میانه آب های اقیانوس آرام سقوط کرده است. اگرچه میزان انرژی رها شده توسط این شهاب سنگ می تواند ترسناک باشد، اما بد نیست بدانید که این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و شهاب سنگ های قدرتمندتری هم به زمین اصابت کرده است، از جمله شهاب سنگی که در سال 2013 به شهر چلیابینسک در روسیه اصابت کرد و انرژی معادل پانصدهزار تن تی ان تی را آزاد کرد.


اما همه شهاب سنگ ها به این اندازه قدرتمند نیستتند. روزانه بیش از صد تن اجرام فضایی با جو زمین برخورد می کنند که اندازه اکثر آنها از گندم هم کوچکتر است، ولی پس از ورود به جو زمین و پیش از برخورد با سطح زمین نابود می شوند.


این بار کسی موفق نشده از لحظه برخورد این شهاب سنگ با زمین تصویری تهیه کند، چرا که با فاصله زیادی از خشکی به زمین اصابت کرده است. تشخیص برخورد این شهاب سنگ به زمین توسط تصاویر ماهواره ای، میکروفون های اتمسفری و مراکز لرزه نگاری انجام شده است.


ناسا و یا هیچ سازمان فضانوردی دیگری هنوز قادر نیست تا برخورد شهاب سنگ ها به زمین را بیش از چند ساعت پیش از وقوع اعلام کند. این شهاب سنگ ها تاکنون فاجعه ای گسترده را روی زمین ایجاد نکرده اند و بدترین آنها حادثه شهر چلیابینسک بوده که طی آن شیشه صدها خانه شکست و بیش از هزار نفر زخمی شدند. اما ناسا به تازگی طرحی را برای پیش بینی برخورد این شهاب سنگ ها با زمین آغاز کرده و به نظر می رسد تا روزی که بتوانیم از مدت ها قبل برخورد شهاب سنگ ها با زمین را پیش بینی کنیم فاصله زیادی باقی نمانده باشد.

 

سایر اخبار


حاک گربه و معرفی ان
نکات مفید برای خرید خاک و ظرف خاک گربه
گزارش‌ها در روز دوشنبه حاکی است قطر یک پرونده شکایت گسترده علیه کشورهای عربستان، بحرین و امارات در سازمان تجارت جهانی گشوده است.
دانش‌آموز انگلیسی که برای امتحان فیزیک آمادگی نداشت، از روش عجیبی برای تقلّب استفاده کرد که تاکنون نظیر نداشته است.
پارک ملّی جیانگسو در کشور چین یکی از جاذبه‌های مهّم گردشگری این استان است که هر ساله تعداد زیادی توریست برای دیدن آن، به این منطقه سفر می‌کنند.
مرد میانسال پاکستانی با بیماری عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند که موجب شده است، همه از وی دوری کنند و بیماری او را مسری بدانند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر