اپل، گوگل و آمازون به دنبال تصاحب کسب‌وکار چیپ‌ست توشیبا
طی سال گذشته، این بخش 25 درصد از درآمد 50.9 میلیارد دلاری توشیبا را به خود اختصاص داد. توشیبا هنوز از ضرر 9 میلیارد دلاری‌اش در سال جاری رنج می‌برد که علت آن مشکلات دیگری است که به کسب‌وکار چیپ‌ست حافظه ارتباطی ندارد. فروش این قسمت از کسب‌وکار به بالاترین پیشنهاد شاید بتواند سرمایه ازدست‌رفته را زنده کند.

طبق گزارش‌ها، توشیبا اولین دور پیشنهادها را به پایان رسانده است. روزنامه ژاپنی Yomiuri Shimbun اعلام کرده که بر اساس شنیده‌ها، شرکت تایوانیHon Hai برای خرید این زیرمجموعه توشیبا مبلغ 18 میلیارد دلار پیشنهاد داده است. این شرکت، که با نام Foxconn نیز شناخته می‌شود، یکی از سازندگانی است که بیشتر آیفون‌های اپل و چند شرکت بزرگ دیگر را مونتاژ می‌کند. سال گذشته Hon Hai شرکت شارپ، سازنده ژاپنی صفحه نمایش، را به مبلغ 3.8 میلیارد دلار خریداری کرد.

سهام‌داران توشیبا روز پنج‌شنبه با اسپین-آف شدن بخش NAND flash memory این شرکت موافقت کردند. با تصویب این طرح، توشیبا راه را برای فروش بخش چیپ‌ست حافظه هموار کرد. در چنین شرایطی شرکت‌های دیگری چون اپل، گوگل و آمازون هم دست به کار شده‌اند و در حال پیشنهاد دادن هستند. شرکت‌های دیگری که گفته شده برای خرید این بخش پیشنهاد داده‌اند عبارت‌اند از وسترن دیجیتال (که در حال حاضر کارخانه ژاپنی تولید چیپ‌ست را با توشیبا اداره می‌کند)، Micron Technology و SK Hynix Inc.

طبق گزارش رسانه‌های ژاپنی، گوگل و آمازون برای استفاده از تکنولوژی چیپ‌ست‌ حافظه در سرویس‌های ابری خود ابراز علاقه کرده‌اند. توشیبا نیز در این ماه با پیشنهاددهندگان قرار ملاقاتی ترتیب داده است.



 

سایر اخبار


با دستور ms-setting، تنظیمات با یک کلیک در اختیار شماست و دیگر درگیر تنظیمات عجیب ویندوز نمی‌شوید
براساس پژوهشی که اخیرا انجام شده، اسمارت‌فون گلکسی S8 هم‌اکنون به‌عنوان سی‌امین گوشی محبوب در میان کاربران آمریکایی شناخته می‌شود. تابه‌امروز، تمامی گوشی‌های عرضه‌شده توسط کمپانی سامسونگ از فروش و محبوبیت بالایی نزد علاقه‌مندان برخوردار بودند، به‌طوری‌که اخیرا این شرکت ادعا کرد که فروش گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، 15 درصد بیشتر از گوشی‌های سری گلکسی S7 بوده است.
در جدیدترین به‌روزرسانی Arrow Launcher امکانات و قابلیت‌های زیادی به آن اضافه شده است. در ادامه تغییرات نسخه 3.7 لانچر مایکروسافت را بررسی می‌کنیم.
یک مشکل رایانه‌ای سبب شد ارزش سهام گوگل با ۸۶ درصد کاهش روبرو شود. از سوی دیگر ارزش سهام مایکروسافت ۸۰ درصد رشد کرد.
داغ کردن کامپیوتر‌ها می‌تواند مشکلات زیادی نیز در پی داشته باشد، از خطای صفحه آبی گرفته تا از دست رفتن اطلاعات موجود بر روی سیستم شما. داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ می‌تواند باعث بروز آسیب‌های سخت‌افزاری نیز شود. پس بیایید گام به گام پیش برویم و ببینیم که چگونه می‌توان یک لپ‌تاپ را که مدام داغ می‌کند، کمی خنک کرد. پیش از انجام هر کاری، پیشنهاد می‌کنیم که از اطلاعات موجود بر روی هارد دیسک لپ‌تاپ خود یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر