ضرر سرمایه ای گوگل در بازار
 یک مشکل رایانه‌ای عجیب سبب شد قیمت سهام برخی از مهمترین شرکت‌های فناوری از جمله آمازون و گوگل به شدت کاهش یابد. به طوری که ارزش برخی از این شرکت‌ها میلیاردها دلار کاهش یافت.

به گزارش ایتنا از مهر به نقل از اینترنشنال بیزینس تایم، از سوی دیگر برخی شرکت‌ها نیز با افزایش بی‌سابقه ارزش روبرو شدند.

این مشکل سبب شد ارزش سهام آمازون با ۸۷ درصد و آلفابت (شرکت مادر گوگل) با ۸۶ درصد کاهش روبرو شوند.

این مشکل رایانه‌ای پس از آن اتفاق افتاد که تهیه کنندگان اطلاعات مالی به اشتباه اطلاعات آزمایشی بورس نزدک را قیمت‌های واقعی تلقی کردند. از سوی دیگر سهام ارزش سهام مایکروسافت ۸۰ درصد رشد کرد. به این ترتیب برای مدتی کوتاه ارزش شرکت مایکروسافت به هزار میلیارد دلار رسید!

البته قیمت واقعی سهام تغییری نکرد و هیچ معامله‌ای در این قیمت‌های غیرواقعی انجام نشد.

سایر اخبار


باتوجه به توسعه روزافزون فناوری‌های مرتبط با استفاده از انرژی‌های پاک، به احتمال فراوان در آینده بخش قابل‌توجهی از انرژی منازل و ادارات از طریق منابع انرژی تجدیدپذیری همچون خورشید تامین خواهد شد. در حال حاضر، چندین مدل پنل خورشیدی طراحی و تولید شده که البته استفاده از آن‌ها برای تمامی ‌افراد امکان‌پذیر نیست و از این‌رو، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد اعمال تغییراتی در طراحی و محل قرارگیری این پنل‌ها خواهیم بود.
آزمایش‎‌های پزشکی همواره دلهره‌آور و ترسناک بوده‌اند چراکه نتیجه آن مشخص نیست و همان‌قدر که ممکن است خبرهای خوبی را به ما بدهند، به همان اندازه نیز ممکن بوده نتایج این آزمایش‌ها حامل خبرهای بدی باشند. درواقع، بخش قابل‌توجهی از این ترس و دلهره از مشخص نبودن نتیجه و به دنبال آن، انتظار چند روزه برای دریافت نتایج نشات می‌گیرد و همین مسئله، ممکن است بسیار آزاردهنده باشد.
آیفون X از روز یکشنبه هفته آینده به بازارهای جهانی وارد می‌شود و افرادی که به ثبت سفارش برای واردات رسمی این کالا پرداخته‌اند تاکنون این کالا را وارد نکرده‌اند.
امروزه دل کندن از تلفن‌های هوشمند کار بسیار دشواری است و برخی نمی‌توانند حتی لحظه‌ای از موبایل خود دور بمانند. حال کاربران می‌توانند با استفاده از یک لامپ جادویی تلفن همراه را برای مدتی از خود دور کنند.
همه ما روزانه وقت زیادی را از طریق مرورگر گوشی خود به گشت و گذار در سایت های مختلف اختصاص میدهیم. مرورگر پیش فرض بر روی بیشتر گوشی های اندرویدی مرورگر Chrome بوده و این مورد برای افرادی که از سرویس های گوگل همچون Google Drive استفاده میکنند انتخاب مناسبی است. با این حال ممکن است شما خواهان خصوصیات بیشتری باشید که در مرورگر کروم در دسترس نباشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به سایر مرورگرهایی که میتوانند به عنوان جایگزین کروم مورد استفاده قرار بگیرند بپردازیم.
این فناوری، فناوری خوبی نیست. بان نت ها می توانند به عنوان بدافزارهایی به کار گرفته شوند که کنترل وبکم ها، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت را در دست می گیرند و با این کار باعث ایجاد اختلال در اینترنت می شوند. بات نت ها با استفاده از یک نرم افزار می توانند باعث اختلال بیشتر و بیشتر در شبکه اینترنت شوند و توقف فعالیت آن ها هم کار دشواری است
در یک آزمایش یک میمون که پای چپش دچار مشکل شده بود و توان حرکت نداشت، به وسیله دستگاه های الکترونیکی که توسط انسان ساخته شده بود، درمان شد و توان حرکتی خود را پیدا کرد. اساسا این دستگاه های الکترونیکی سیستم عصبی را پای پس می کنند و آسیب وارد شده به آن را برطرف می کنند؛ بنابراین امید به درمان افراد معلول در آینده تقویت خواهد شد.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر