با فناوری هوش مصنوعی عرض یک ثانیه سرطان روده تشخیص داده می شود

محققان ژاپنی در تلاشند تا با کمک فناوری هوش مصنوعی این مشکل را برطرف کنند. اخیرا این محققان موفق به توسعه نرم افزاری شده‌اند که طبق ادعای آن‌ها قادر است در کمتر از یک ثانیه، سرطان روده را در افراد تشخیص دهد. در خلال آزمایش‌های انجام شده، هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط این تیم توانست از طریق تصاویر آندوسکوپی بزرگ‌نمایی شده، آدنوم‌های کولورکتال را که درواقع، تومورهای خوش‌خیمی‌ با قابلیت تبدیل شدن به سرطان هستند، شناسایی کند.

هوش مصنوعی

این سیستم با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی و از طریق تطابق نمونه عکس‌های ثبت‌ شده با بیش از 30 هزار تصویر دیگر، قادر به شناسایی سریع عامل سرطان خواهد بود. دکتر یویچی موری از دانشگاه Showa یوکوهاما، نتایج این تحقیق را در United European Gastroenterology Week بارسلونا ارائه و عنوان کرد که این روش می‌تواند مانع از انجام عمل‌های جراحی غیرضروری بر روی تعداد زیادی از بیماران شود.

موری در ادامه افزود که این فناوری به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم پولیپ‌های (سرطانی) آدنوماتوز را به‌طور کامل از بدن بیمار برداشته و از پلیپکتومی‌(برداشتن) غیرضروری پولیپ‌های غیرنئوپلاستیک و غیرسرطانی جلوگیری خواهد شد. بااین‌حال، هنوز سیستم طراحی شده نتوانسته مجوزهای مورد نظر را کسب کند، اما آقای موری اعتقاد دارد که نتایج این پژوهش می‌تواند کاربردهای کلینیکی فراوانی داشته باشد.

سایر اخبار


مدتی است فناوری OLED توانسته طرفداران بسیاری در دنیا برای خود دست‌وپا کند و شرکت‌های بسیاری در پی این هستند که در آن پیشگام باشند. اما ال‌جی​ با عرضه جدیدترین صفحه‌نمایش خود نشان داد که در فناوری OLED پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است.
پرچمدار سری نوت شرکت سامسونگ فعلا قرار نیست در دست طرفداران این برند اندرویدی قرار بگیرد.
شرکت سامسونگ اعلام کرده که تلویزیون های قاب‌دار این شرکت از یکشنبه آینده وارد بازار خواهند شد. این تلویزیون ها وقتی خاموش هستند مثل یک اثر هنری به نظر می رسند. آنها در ۲ اندازه و به همراه تعداد انگشت شماری از دورقاب های قابل تعویض وارد بازار می‌شوند.
زمان زیادی به پایان سال میلادی مانده است. رونمایی اخیر شرکت‌های مختلف از محصولات خود گمانه‌زنی‌ها در خصوص بهترین تبلت سال را افزایش داده است. البته نباید از بازار داغ شایعات در این خصوص نیز گذشت. حال به معرفی 3 کاندیدای احتمالی کسب این مقام خواهیم پرداخت.
برنامه یاد شده با بررسی عکس‌های یاد شده و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ارسال آنها بررسی مذکور را انجام می‌دهد. عکس‌های یاد شده بالغ بر ۱۰۰ میلیون مورد بوده و طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در نزدیک به ۴۴ شهر در نقاط مختلف دنیا گرفته شده‌اند.
۵G بهبودهای زیادی نسبت به نسل قبل در تکنولوژی‌های حال حاضر می‌دهد
شرکت اپل به تازگی پاسخ مسائلی که شرکت گوگل در کنفرانس سالیانه خود اعلام کرده بود را با آی.اُ.اس 11 داد که پلتفرم نسل جدید برای آیفون و آی‌پد است. اما سوالی که برای کارشناسان نرم‌فزار و حتی کاربران مطرح است این است که کدام‌یک پیروز این میدان خواهد بود؟
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر