دلیل سرو نکردن نوشیدنی گرم در هواپیما

سرو غذای گرم یا سرد از روشهای پذیرایی در پروازها می‌باشد که همراه با نوشیدنی مسافر را تا رسیدن به مقصد با انرژی نگه می‌دارد. کمتر پیش می‌آید که نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای، نسکافه و… در حین پرواز سرو شود و این موضوع دلیلش چیست؟!

حتی نوشیدن آب گرم نیز در حین پرواز یک مسئله اجتناب پذیر است. طبق تحقیقات محققین و آمار گزارش شده از یک شرکت هواپیمایی، مسافرین در حین پرواز زیاد علاقمند نوشیدن قهوه و چای ندارند.

انتقال بیماری با آب

airplane-water-FI

آب نوشیدنی که در هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد از شیر مخزنی که در محل آشپزخانه قرار دارد در دسترس قرار می‌گیرد. بر اساس مطالعات EPA نزدیک به ۱۳ درصد از نمونه‌های آب این مخازن حاوی کولیوفرم می‌باشد. شاخص‌های کولیوفرم و E.coli ارگانیسم‌های بیماری زا می‌باشند که ممکن است از طریق آب وارد بدن انسان شوند.

این شاخص‌ها به راحتی می‌توانند بر بهداشت عمومی‌تاثیر گذاشته و سبب انتقال بیماری بین انسان‌ها شوند. سازمان EPA در سال ۲۰۰۹ با تغییراتی در استانداردهای خود سعی کرد بهداشت آب گرم را به پروازها بر گرداند، به طوری که هر هواپیما در سال حداقل یک مرتبه منابع آب نوشیدنی خود را به طور کامل ضد عفونی کند. اما از هر هشت هواپیما تنها یک هواپیما توانست استانداردهای کافی را رعایت کند.

آب در مخازن

EPA آزمونهای زیادی را در سال ۲۰۱۲ جهت کنترل بهداشت مخازن آب هواپیما‌ها انجام داد. با رعایت بیشتر نکات بهداشتی در مخازن، حدود ۱۲ درصد از نمونه‌ها حاوی کولیوفرم مثبت بودند. این در حالیست که ۵/۰ درصد از نمونه‌ها E.coli را دارا بودند.

به این ترتیب می‌توان گفت با رعایت تمام نکات بهداشتی یک سری المان‌های بهداشتی از بین نخواهد رفت. مخازن آب در کامیون‌ها و هواپیما‌ها حاوی باکتری‌های زیادی نسبت به یک مخزن عادی می‌باشند.

باکتری‌های موجود در آب‌های ذخیره شده در منابع هواپیما بیماری زا و مشکل ساز هستند و با هیچ گونه عملیات بهداشتی نیز از بین نخواهند رفت. این بار که سفر هوایی داشتید به جای درخواست یک قهوه گرم یک لیوان آب خنک بنوشید و نگران سلامتی خود نباشید.

 

سایر اخبار


پس از 20 سال گشت و گذار در فضا، کاوشگر کاسینی ناسا در سپتامبر 2017 به طور رسمی بازنشست خواهد شد. اما ناسا در آخرین سال فعالیت این فضاپیما، ماموریت جدیدی را حول سیاره زحل برای آن در نظر گرفته است که امروز اولین تصاویر از این سیاره در ماموریت جدید توسط کاسینی به زمین مخابره شد.
اگرچه ممکن است پلوتون از حالت سیاره‌گونه خود خارج شده باشد، اما هنوز هم می توان از طریق بررسی های بیشتر به اطلاعات جدیدی در خصوص این سیاره منجمد که در انتهای منظومه شمسی ما جای گرفته است، دست یافت.
کره ماه از کجا آمده است؟ نظریه ای که در خصوص منشا ماه بیشترین طرفدار را دارد این است که کره ماه از برخورد کره زمین با یک سیاره دیگر در اوایل تاریخ منظومه شمسی شکل گرفته است. اما تحقیقی جدید که در موسسه علوم Weizmann صورت گرفته نشان می دهد که تنها یک برخورد رخ نداده و در واقع چندین برخورد در آن زمان اتفاق افتاده است.
سال هاست که دانشمندان متوجه شده اند که ستاره ای موسوم به Gliese 710 تا چند میلیون سال بعد، به زمین فوق العاده نزدیک خواهد شد. اما یک تحلیل جدید مشخص کرده این ستاره حتی از آنچه ما فکر می کنیم هم به ما نزدیک تر است و در این زمان ممکن است با خود دسته ای خطرناک از ستارگان دنباله دار را به همراه بیاورد.
اشتراکات زمین و ماه بسیار بیشتر از مدار گردشی آنها به دور خورشید است. بنا بر اطلاعات جمع آوری شده توسط فضاپیمای ژاپنی Kaguya ،که در مدار ماه در گردش است، مشخص شده 2 میلیارد سال است که بخش هایی از اتمسفر زمین، اتمسفر را ترک کرده و با طی فاصله 240 هزار مایلی به نزدیکترین همسایه آسمانی مان ملحق می شوند.
نتایج پژوهش های اخترشناسان در زمینه شناسایی و دسته بندی اجرام آسمانی که حیات کره زمین را تهدید می کنند، نشان می دهد که تعداد این اشیا به 15 هزار عدد رسیده و روز به روز نیز در حال افزایش است.
نان تست و چیزهایی که به همراه آن مصرف می‌شود مانند مربا و کره، رژیم غذایی صبح شما را خراب می‌کند و به بدن شما آسیب می‌رساند. برای داشتن یک صبحانه سالم سعی کنید از خوردن مواد غذایی زیر برای صبحانه اجتناب کنید. این مطلب را به نقل از سلامت می‌خوانیم.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر