آب در پایتخت ایتالیا جیره‌بندی می‌شود

در پی خشکسالی و کاهش بارندگی بی سابقه در شهر رم، پایتخت ایتالیا با کمبود آب آشامیدنی مواجه است و چاره‌ای جزء جیره‌بندی آب ندارد. 

به گفته شهردار رم، ساکنان این شهر با خطر بی آبی روبرو هستند و مقامات شهر تصمیم گرفتند برداشت آب از دریاچه "براچانو" را به دلیل خشکسالی شدید ممنوع کنند.

پایتخت ایتالیا که در 200 سال گذشته با چنین خشکسالی مواجه نشده بود، چاره‌ای جز جیره‌بندی آب برای سامان‌دهی به این شرایط نمی‌داند.

تصمیم اتخاذ شده مقامات شهر رم قرار است از 28 ماه ژوئیه اجرا شود و طی این چند روز مردم این شهر فرصت دارند از این امکان برای برطرف کردن نیازهای خود استفاده کنند.

حدود دو میلیون نفر از ساکنان شهر رم با خطر بی آبی روبرو هستند؛ از طرفی به دلیل کمبود بارش، احتمالا 2017 یکی از گرم‌ترین سال‌های ایتالیا خواهد بود. 

شهردار رم می‌گوید: «کاهش قابل ملاحظه جریان آب به شبکه آب پایتخت، ما را مجبور خواهد کرد که برنامه‌ریزی برای استفاده از آب را طوری پیش ببریم که زندگی مردم این شهر به خطر نیفتد؛ ضمن اینکه باید بپذیریم رم تشنه است و باید با کمک هم از این بحران عبور کنیم».


سایر اخبار


گزارش حیرت‌آوری، توضیحات نجات‌یافتگان تجارب نزدیک مرگ را به دقت بررسی کرده و دریافته است که لحظاتی پیش از یک بحران مرگبار بالقوه، خاطرات از پیش چشمان‌تان می‌گذرند.
مدت زیادی تا شروع سال جدید باقی نمانده است و احتمالا شما هم مانند خیلی های دیگر دارید برای ایام عید برنامه ریزی می کنید و در این فکر هستید که به کجا سفر کنید. هدف از سفر مخصوصا در نوروز مشخص است، از تن به در کردن خستگی و کسب آرامش و شاید دیدن جایی جدید. فرقی ندارد که هدفتان سفر به خارج کشور باشد یا یکی از مقصدهای گردشگری داخلی را انتخاب کرده باشید، در هر صورت باید یاد بگیرید چطور تعطیلاتتان را بدون استرس سپری کنید و آرامشی که دنبالش هستید را بدست آورید. الی گشت در اینجا ترفندهایی را به شما یاد می دهد که با یادگیری آنها می توانید تعطیلاتی فراموش نشدنی را پست سر بگذارید. در ادامه با ما باشید:
سازمان فضایی ناسا در یکی از تصاویر جدید خود به نمایش عکسی رنگی از قطب جنوب سیاره مشتری و جو چرخنده آن پرداخته است.
آئودی ادعا می‌کند که مدل های جدید RS3 اسپورت‌بک در ۴٫۱ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. نمایش وضعیت نهایی این هاچ بک نشان دهنده دریچه‌های هوای اضافی در ساختار آن است.
بمب هیدروژنی با یک بمب اتمی معمول، مانند بمب هایی که آمریکا در اواخر جنگ جهانی دوم در ژاپن به کار گرفت، تفاوت دارد. دو بمب اتمی که آمریکا بر روی هیروشیما و ناگازاکی انداخت در مجموع 200 هزار کشته به جای گذاشت.
آژانس فضایی ژاپن یعنی JAXA تایید کرده ماموریتی که هدف آن بررسی فناوری مورد نیاز برای جمع آوری زباله‌های فضایی بود، با شکست رو به رو شده است.
مهم ترین علت برای اینکه دانشمندان ناسا بر موضوع زندگی در مریخ تمرکز کرده اند واضح است. شرایط در این سیاره بیش از هر سیاره ای شبیه به زمین است. حال سیاره زهره را تصور کنید که 96 درصد از جو آن از کربن دی اکسید تشکیل شده و میزان فشار در آن 92 برابر بیشتر از زمین است.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر