پنج راز موفقیت در روابط زناشویی پایدار 1394/02/15

در مطالعه اخیری که درباره احتمال زنده ماندن بیماران تحت عمل جراحی قلب باز صورت گرفت، محققان در کمال شگفتی دریافتند که زوج هایی که روابط زناشویی خوبی دارند و احساس خوشبختی می کنند، به میزان 3-2 برابر بیشتر شانس بهبودی و زنده ماندن دارند.

شادی و روابط زناشویی موفق عاملی برای حفظ سلامت کلی و بقای انسان است. در این متن به عواملی اشاره می کنیم که برای حفظ روابط زناشویی موفق و پایدار، شناخته شده است.

1. کبوتر با کبوتر باز با باز:

مطالعات اخیر نشان داده افرادی که شبیه هستند، یکدیگر را برای ازدواج جذب می کنند. البته جمله ای وجود دارد که می گوید مخالف ها یکدیگر را جذب می کنند. اما در واقع این شباهتهای بین زوجین است که باعث حفظ روابط زناشویی در دراز مدت می شود. مطالعات نشان داده که تطابق شخصیتی بین زوجین باعث بهبود روابط آن ها می شود. بیش از 70 درصد زوج های خوشبخت این تطابق بین‌شان به چشم می خورد. این هماهنگی و تطابق باعث می شود میزان انجام فعالیتهای مشترک و لذت بخش بین شما و همسرتان افزایش یابد.

2. مثبت بودن:

هنگامی که زوج ها با یکدیگر رفتار مثبت دارند و به یکدیگر عشق می ورزند، احتمال رابطه ای طولانی مدت و رضایت بخش بینشان را افزایش می دهند. رفتارهای مثبت شامل: شوخی کردن و مراقبت دلسوزانه از یکدیگر است. مراقبت از هم و داشتن ارتباط مثبت عاملی برای ازدواج طولانی مدت است. زوج های شاد به میزان زیادی شور و شوق دارند و این شور و شوق به سرمایه گذاری به روی رابطه شان کمک می کنند.

3. گوش دادن فعال و انعکاسی:

زوج های موفق قادر به گوش دادن فعال هستند و به همسرشان توجه می کنند؛ هنگامی که او در حال صحبت است او را نادیده نمی گیرند. هنگامی که ما مطمئن هستیم طرف مقابل به حرف های ما گوش می دهد، احساس راحتی کرده و ارتباط عاطفی بهتری بین ما شکل خواهد گرفت. ازدواج موفق بر اساس اعتماد ساخته شده است و گوش دادن انعکاسی و فعال یکی از راه های اعتماد سازی بین زوجین و بهبود روابط بین آن هاست.

4. پذیرش و درک نقش خود:

البته انواع مختلفی از ازدواج وجود دارد. بعضی از ازدواج ها بر پایه سنت شکل می گیرند و بعضی دیگر مدرن هستند. بر فرض مثال در ازدواجی که مرد در خانه می ماند و زن مدیر عامل شرکتی است، باز هم باید احترام متقابل و پذیرش مسئولیت و نقش وجود داشته باشد. هنگامی که در روابط زناشویی خود در مورد پذیرش نقش ها دچار مشکل شدید، با همسر خود به گفت و گو بنشینید و به توافقی برسید.

5. نزاع منصفانه:

مطمئنا در ایده آل ترین روابط نیز اختلافاتی به چشم می خورد. اما مهم ترین چیز آن است که شما با یکدیگر به صورت منصفانه بحث کنید. زوج ها برای رسیدن به حل دوجانبه مشکلاتشان باید تلاش کنند. گفت و گو و رعایت عدالت می تواند به شما کمک کند تا بعد از نزاع روابط خود را به حالت قبلی برگردانید.

سایر اخبار


در تصویر زیر گردنه حیران، راه ارتباطی استان گیلان و استان اردبیل در زمستان سال ۱۳۵۶ را می‌بینید.
در کشور ما علاقه‌مندان به دنیای خودرو بسیار زیاد هستند و همین امر سبب شده تا اخبار مربوط به تازه واردان این صنعت به دقت مورد پیگیری قرار بگیرد.
طبق بررسی‌های صورت گرفته حداقل مبلغ عیدی کارگران نیز یک‌میلیون و 624 هزار تومان و حداکثر این مبلغ 2 میلیون و 436 هزار تومان است.
طبق اعلام ناسا دو تن از فضانوردان این سازمان با موفقیت اولین پیاده‌روی از دو پیاده‌روی فضایی ارتقای قدرت را به اتمام رساندند.
شاید باورتان نشود اما بیش‌از 2500 برنامه اندرویدی آلوده هستند!
کتابشناسی تاریخ تشیع منتشر شد
استفاده از تلفن همراه هوشمند در صورت عدم آگاهی، ممکن است ناخواسته به سروریس‌های جاسوسی کمک قابل توجهی کند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر