با فناوری هوش مصنوعی عرض یک ثانیه سرطان روده تشخیص داده می شود

محققان ژاپنی در تلاشند تا با کمک فناوری هوش مصنوعی این مشکل را برطرف کنند. اخیرا این محققان موفق به توسعه نرم افزاری شده‌اند که طبق ادعای آن‌ها قادر است در کمتر از یک ثانیه، سرطان روده را در افراد تشخیص دهد. در خلال آزمایش‌های انجام شده، هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط این تیم توانست از طریق تصاویر آندوسکوپی بزرگ‌نمایی شده، آدنوم‌های کولورکتال را که درواقع، تومورهای خوش‌خیمی‌ با قابلیت تبدیل شدن به سرطان هستند، شناسایی کند.

هوش مصنوعی

این سیستم با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی و از طریق تطابق نمونه عکس‌های ثبت‌ شده با بیش از 30 هزار تصویر دیگر، قادر به شناسایی سریع عامل سرطان خواهد بود. دکتر یویچی موری از دانشگاه Showa یوکوهاما، نتایج این تحقیق را در United European Gastroenterology Week بارسلونا ارائه و عنوان کرد که این روش می‌تواند مانع از انجام عمل‌های جراحی غیرضروری بر روی تعداد زیادی از بیماران شود.

موری در ادامه افزود که این فناوری به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم پولیپ‌های (سرطانی) آدنوماتوز را به‌طور کامل از بدن بیمار برداشته و از پلیپکتومی‌(برداشتن) غیرضروری پولیپ‌های غیرنئوپلاستیک و غیرسرطانی جلوگیری خواهد شد. بااین‌حال، هنوز سیستم طراحی شده نتوانسته مجوزهای مورد نظر را کسب کند، اما آقای موری اعتقاد دارد که نتایج این پژوهش می‌تواند کاربردهای کلینیکی فراوانی داشته باشد.

سایر اخبار


خبر ها حاکی از آن است که مدل حرفه ای تر گوشی HTC U Ultra به زودی روانه بازار می شود. این مدل دارای صفحه ای از جنس یاقوت کبود بوده و به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است.
گلکسی نوت ۷ تا قبل از اینکه باتری‌اش منفجر بشود، از دید بسیاری از منتقدان یکی از بهترین دیوایس‌هایی بود که سامسونگ تولید کرد.
به تازگی شایعاتی در مورد پرچمدار ۲۰۱۷ نوکیا یعنی Nokia 9 منتشر شده است که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم. قبلا شایعه شده بود که Nokia 8 پرچمدار ۲۰۱۷ نوکیا خواهد بود.
شرکت اپل به تازگی امتیاز حق اختراعی را ثبت کرده که براساس آن ضربه گیرهایی در قاب آیفون کارگذاشته می شود که در صورت افتادن از تلفن هوشمند محافظت می‌کند.
آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که در نوشابه های گازدار رژیمی، ژلاتین، و حتی برخی سریال های صبحانه یافت می شود و با افسردگی پیوند مستقیم دارد.
کمپانی اپل در جدیدترین به روز‌ رسانی خود برای سیستم‌ عامل iOS ویژگی‌های جدیدی را از لحاظ کارایی و عملکرد نرم‌افزاری به دستگاه‌های اپل اضافه کرده است با این وجود iOS 10.3 باگ جزیی دارد که در این خبر به بررسی آن می‌پردازیم.
بر اساس شنیده‌ها کمپانی ساخت نمایشگر سامسونگ یعنی Samsung Display، توسعه گسترده تجهیزات تولید پنل‌های اولد خود را آغاز کرده است
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر