جدید ترین تراشه ۱۰ نانومتریتراشه ۱۰ نانومتری راه به بازار پیدا کرد

جدیدترین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و همچنین از ۱۰۰ میلیون ترانزیستور تشکیل شده است. این میزان تقریبا دو برابر مقداری است که سامسونگ می‌تواند در تراشه‌های خود به کار ببرد.

اینتل بر روی تراشه دیگری نیز کار می‌کند که با تکنولوژی FinFET شرکت ARM ساخته خواهد شد. این تراشه که با لیتوگرافی ۲۲ نانومتری ساخته می‌شود مصرفی تا حد ۳۰ درصد کمتر نسبت به تراشه‌های ۲۸ نانومتری با عملکرد مشابه خواهد داشت.

اینتل تراشه‌های ذکر شده را برای شرکت‌های دیگر خواهد ساخت تا در محصولاتشان استفاده کنند. هدف اصلی اینتل، شرکت‌هایی هستند که با کوالکام معامله می‌کنند. این کار باعث خواهد شد تا اینتل بتواند سهم بیشتری در بازار قطعات نیمه‌رسانا به دست آورد. اپل نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان گجت‌های مختلف و گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود؛ بنابراین همکاری این کمپانی با اینتل و خرید تراشه‌های آن می‌تواند سود کلانی به اینتل برساند.

سایر اخبار


گلکسی نوت ۷ تا قبل از اینکه باتری‌اش منفجر بشود، از دید بسیاری از منتقدان یکی از بهترین دیوایس‌هایی بود که سامسونگ تولید کرد.
به تازگی شایعاتی در مورد پرچمدار ۲۰۱۷ نوکیا یعنی Nokia 9 منتشر شده است که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم. قبلا شایعه شده بود که Nokia 8 پرچمدار ۲۰۱۷ نوکیا خواهد بود.
شرکت اپل به تازگی امتیاز حق اختراعی را ثبت کرده که براساس آن ضربه گیرهایی در قاب آیفون کارگذاشته می شود که در صورت افتادن از تلفن هوشمند محافظت می‌کند.
آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که در نوشابه های گازدار رژیمی، ژلاتین، و حتی برخی سریال های صبحانه یافت می شود و با افسردگی پیوند مستقیم دارد.
کمپانی اپل در جدیدترین به روز‌ رسانی خود برای سیستم‌ عامل iOS ویژگی‌های جدیدی را از لحاظ کارایی و عملکرد نرم‌افزاری به دستگاه‌های اپل اضافه کرده است با این وجود iOS 10.3 باگ جزیی دارد که در این خبر به بررسی آن می‌پردازیم.
بر اساس شنیده‌ها کمپانی ساخت نمایشگر سامسونگ یعنی Samsung Display، توسعه گسترده تجهیزات تولید پنل‌های اولد خود را آغاز کرده است
اخیرا دی‌جی کو، رئیس بخش سامسونگ موبایل اعلام کرده بود که
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر