مقدار مهریه حضرت فاطمه زهرا (س) 93/12/17

به گزارش پایابوک به نقل از افکارنیوز، یکی از سوالات مطرح در خصوص مقدار مهریه حضرت فاطمه اینکه مهریه حضرت به پول امروزه چقدر است؟

پاسخ: مهر حضرت فاطمه زهرا(س) پانصد درهم یعنی پانصد مثقال نقره مسکوک می باشد. در حقیقت مهر حضرت فاطمه(س) همان زره حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بود که آن را به پانصد درهم و بنابر نقلی چهارصد درهم فروختند، البته قول اوّل مشهورتر است.

تعیین و تطبیق مهر السنه با قیمتهای رائج امروز، متغیّر و سیّال است و روزانه متفاوت می شود. جهت تعیین قیمت پانصد درهم باید به صرّافی ها و جواهر فروشیها مراجعه کرده و قیمت روز یک درهم (یک مثقال نقره مسکوک) را پرسید و به این طریق مهرالسنه حضرت فاطمه(س) به نرخ روز معین می شود.البته مرحوم سبزواری در مهذب الاحکام قیمت هر درهم را به گرم چیزی معادل ۲.۶نقره بیان می کند.


مهذب الاحکام ،چ۲۹،ص۷۳

 

سایر اخبار


آموزش اولين مهارت در زندگی پذیرش تفاوت بین زن وشوهر می باشد.
اصلا لازم نیست بدنبال راهنماهای بی موردی باشید که چطور جذاب بنظر برسید، در عوض روی برخی از عادات روزمره‌تان تمرکز کنید.
در این شب ها تهران و سایر شهرها بسیار زیباتر میشود و از گوشه و کنار شهر صدای سبحانک یا لا اله الاّ انت الغوث الغوث به گوش میرسد. وقتی به شهر نگاه می کنید با سیل جمعیتی روبرو میشوید که نیمی از آنها را جوانانی تشکیل می دهند که...
چرا حضرت زهرا که تا شهادت رسول گرامی اسلام عارضه ای نداشت بلافاصله بعد از شهادت حضرت رسول (ص) (به گزارش تاریخ نگاران ) بین 45 تا 180 روز در بستر بیماری بود.
مهر حضرت فاطمه زهرا(س) پانصد درهم یعنی پانصد مثقال نقره مسکوک می باشد.
یکی از سؤالاتی که به صورت متداول در میان افراد متدین متعهد مطرح می‌شود این است که «اگر کسی نماز نخواند، چگونه او را نمازخوان کنیم و اینکه رفتارمان در مقابل همسر بی‌نماز چگونه باید باشد؟»
مرد با استفاده از مهارتهای جدید ارتباطی می تواند به شیوه جدیدی به حرفهای زن گوش دهد و از او حمایت کند.وقتی زن ناراحت است،بهترین کمکی که مرد می تواند بکند تا زن احساس بهتری داشته باشد این است که بی آنکه ناراحت شود به حرف های همسرش گوش دهد.
خب مث بچه ادم به جای این هم عربی بلغور کردن بگو فلان عدد سکه بهار امروزی تا این جماعت دخترای از خدابی خبر بلا نسبت دیگه از این امار رقم های بالا واصه مهریه بول نگیرن. بفهمن که حضرت زهرا س هم به توان مردش نگاه کردن و تصمیم گرفتن...

ارسال نظر