سفارش ظریف امام خمینی به ظریف 1394/02/27

وصیت من به وزرای خارجه در این زمان و زمانهای بعد آن است که مسئولیت شما بسیار زیاد است، چه در اصلاح و تحول وزارتخانه و سفارتخانه‌ها؛ و چه در سیاست خارجی حفظ استقلال  و منافع کشور و روابط حسنه  با دولتهایی که قصد دخالت در امور کشور ما را ندارند.

و از هر امری که شائبة وابستگی با همة ابعادی که دارد به طور قاطع احتراز نمایید. و باید بدانید که وابستگی در بعض امور هر چند ممکن است ظاهر فریبنده‌ای داشته باشد یا منفعت و فایده‌ای  در حال داشته باشد، لکن در نتیجه، ریشة کشور را به تباهی خواهد کشید

 

و کوشش داشته باشید در بهتر کردن روابط با کشورهای اسلامی و در بیدار کردن دولتمردان و دعوت به وحدت و اتحاد کنید که خداوند با شماست.

باید وزارت خارجه کوشش کند تا سفارتخانه‌ها نشریات تبلیغی داشته باشند و چهرة نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایند؛ که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنت در همة ابعاد به آن دعوت کرده‌ از زیر نقاب مخالفان اسلام و کج‌فهمیهای دوستان خودنمایی نماید، اسلامْ جهانگیر خواهد شد .

 صحیفه امام خمینی » جلد ۲۱ » صفحات ۳۹۱ تا ۴۵۲

سایر اخبار


دانلود رایگان نرم افزار و اپلیکیشن های گوگل به همراه لینک اتصال به فروشگاه و نمایشگاه گوگل
در این پژوهش كه از هر استان كشور دست كم ۸۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته‌اند، سطح شادكامی با پرسش «آیا فردی با نشاط و شاداب هستید؟» در پنج سطح «بسیار زیاد»،‌ «زیاد»، «نه زیاد، نه كم»،‌ «كم» و «بسیار كم» مورد سنجش قرار گرفت.
در مورخه 26/04/1394 یکی از افاغنه ی مقیم تهران با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأمورین اعلام کرد که دو نفر از بستگانش بنام های "زکی" ( 19 ساله ) و "شبیر" ( 16 ساله ) توسط افراد ناشناسی ربوده شده و ربایندگان در ازای آزادی آنها درخواست مبلغ 180 میلیون تومان پول نقد کرده اند .
تجارت در دوره ساسانیان از اهمیت فراوانی برخوردار بود. و قوی جلو می رفت. در ادامه به ابعتد ایند تجارت اشاره خواهیم داشت
چندی پیش بنری در پاساژ پالادیوم زعفرانیه نصب شد که خبر از بازگشایی مرکز برند مارکس اند اسپنسر در این مکان می داد، این در حالی است که لرد سیف، مدیر و موسس این شرکت در سخنرانی‌های خود بارها از اسرائیل اعلام حمایت کرده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری فردی که اقدام به اهانت نسیت به مسئولان و مقامات دولتی و حکومتی کرده بود، خبر داد.
این روزها تب مهاجرت از نرم‌افزار محبوب وایبر (حداقل تا چندی پیش) به تلگرام بسیار داغ شده است و سیل این مهاجرت به حدی رسیده که شاید بتوان ایرانیان را در رده نخست استفاده از نرم‌افزار تلگرام دانست! حتی بسیاری از کاربران، گروه‌های وایبری خودشان را هم به تلگرام منتقل کرده و در آنجا مشغول به فعالیت شده‌اند، اما دلیل این جابجایی چیست؟
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر