موشک ناسا در فضا ابر مصنوعی تشکیل خواهد داد

جالب است بدانید که بین تاریخ 13 فوریه تا 3 مارس، یکی از دو موشک Black Brant IX برای انجام ماموریت علمی شفق، به فضا فرستاده خواهد شد و نکته جالب توجه در خصوص این پرتاب، تشکیل شدن ابرهای مصنوعی در فضا است که قرار است در فاصل 60 الی 100 مایلی از کره زمین قرار داشته باشند.

 

برای انجام این کار، موشک ناسا مقدار کمی از تری متیل آلومینیوم را در فضا پخش خواهد کرد که آن هم در واکنش با جو، پف های سفید ابری شکل را تشکیل خواهد داد. دانشمندان می توانند به کمک این ابرها، بادهای شفقی را دنبال کنند و راجع به آن ها تحقیقات بیشتری انجام دهند.

 

ناسا می گوید که پخش آلومینیوم در فضا به هیچ وجه برای مردم خطری ایجاد نخواهد کرد. حتی میزان آلومینیوم مصرف شده برای این منظور نسبت به آلومینیومی که در آتش بازی ها مصرف می شود، کمتر است.

 

این که چرا هنوز زمان دقیق انجام این پرتاب اعلام نشده، به دو مورد بستگی دارد: اول فعالیت شفق و بعد صاف بودن آسمان. بنابراین احتمالاً فاصله بین ارسال اطلاعیه ناسا برای تماشای این ماموریت تا انجام آن بسیار کوتاه خواهد بود. قطعاً تماشای پرتاب موشک ناسا و ابرهای مصنوعی ساخته شده توسط آن، برای بیشتر علاقه مندان به رویدادهای فضایی می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.

 

 

سایر اخبار


اگرچه ممکن است پلوتون از حالت سیاره‌گونه خود خارج شده باشد، اما هنوز هم می توان از طریق بررسی های بیشتر به اطلاعات جدیدی در خصوص این سیاره منجمد که در انتهای منظومه شمسی ما جای گرفته است، دست یافت.
کره ماه از کجا آمده است؟ نظریه ای که در خصوص منشا ماه بیشترین طرفدار را دارد این است که کره ماه از برخورد کره زمین با یک سیاره دیگر در اوایل تاریخ منظومه شمسی شکل گرفته است. اما تحقیقی جدید که در موسسه علوم Weizmann صورت گرفته نشان می دهد که تنها یک برخورد رخ نداده و در واقع چندین برخورد در آن زمان اتفاق افتاده است.
سال هاست که دانشمندان متوجه شده اند که ستاره ای موسوم به Gliese 710 تا چند میلیون سال بعد، به زمین فوق العاده نزدیک خواهد شد. اما یک تحلیل جدید مشخص کرده این ستاره حتی از آنچه ما فکر می کنیم هم به ما نزدیک تر است و در این زمان ممکن است با خود دسته ای خطرناک از ستارگان دنباله دار را به همراه بیاورد.
اشتراکات زمین و ماه بسیار بیشتر از مدار گردشی آنها به دور خورشید است. بنا بر اطلاعات جمع آوری شده توسط فضاپیمای ژاپنی Kaguya ،که در مدار ماه در گردش است، مشخص شده 2 میلیارد سال است که بخش هایی از اتمسفر زمین، اتمسفر را ترک کرده و با طی فاصله 240 هزار مایلی به نزدیکترین همسایه آسمانی مان ملحق می شوند.
نتایج پژوهش های اخترشناسان در زمینه شناسایی و دسته بندی اجرام آسمانی که حیات کره زمین را تهدید می کنند، نشان می دهد که تعداد این اشیا به 15 هزار عدد رسیده و روز به روز نیز در حال افزایش است.
نان تست و چیزهایی که به همراه آن مصرف می‌شود مانند مربا و کره، رژیم غذایی صبح شما را خراب می‌کند و به بدن شما آسیب می‌رساند. برای داشتن یک صبحانه سالم سعی کنید از خوردن مواد غذایی زیر برای صبحانه اجتناب کنید. این مطلب را به نقل از سلامت می‌خوانیم.
گزارش حیرت‌آوری، توضیحات نجات‌یافتگان تجارب نزدیک مرگ را به دقت بررسی کرده و دریافته است که لحظاتی پیش از یک بحران مرگبار بالقوه، خاطرات از پیش چشمان‌تان می‌گذرند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر