روسیه رکورددار مبتلایان به ایدز در بین کشورهای اروپایی

آمارها حکایت از افزایش افراد مبتلا به ویروس "HIV" در کشور روسیه دارد. 

در 6 ماه اول سال میلادی جاری، تنها در استان سوردلوفسک روسیه، 439 نفر مبتلا به ایدز تشخیص داده شدند؛ این در حالیست که  قطعا افراد مبتلای دیگری هستند که هنوز شناسایی نشده‌اند. 

آمارها همچنین نشان داده است که مناطق شهری ایرکوتسک، یکاترینبورگ و نوواسیبرسک بیشترین شمار مبتلایان به بیماری ایدز را دارد؛ به عنوان مثال تا ماه نوامبر 2016 میلادی در یکاترینبورگ بیش از 26 هزار نفر مبتلا به ایدز ثبت شده که بالاترین میزان آلودگی در این کشور است؛ در واقع به ازای هر 50 نفر، یک نفر از این بیماری رنج می‌برد.

همچنین طبق آمار دولتی از جمعیت 145 میلیون نفری روسیه، یک میلیون و صد هزار نفر آلوده به ویروس اچ آی وی هستند؛ با این حال کارشناسان بهداشتی شمار مبتلایان را چندین برابر بیشتر از آمار رسمی ارزیابی می‌کنند.

آمار مرکز بهداشت روسیه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افراد مبتلا به ویروس "HIV"، از طریق سرنگ آلوده درگیر این بیماری شده‌اند. 

مرکز ایدز فدرال روسیه نیز گزارش می‌دهد که میزان ابتلا به این ویروس طی پنج سال گذشته به طور متوسط 10 درصد افزایش یافته است. 

کارشناسان بهداشتی، بی‌توجهی دولت روسیه به مشکلات اجتماعی را مهم‌ترین عامل در شیوع این بیماری می‌دانند.

سایر اخبار


محققان سوئدی در تازه‌ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که افزایش غیر معمول سطح کلسیم در خون می‌تواند منجر به بروز حمله قلبی شود.
طبق آمار دولتی یک میلیون و صد هزار نفر از جمعیت 145 میلیون نفری روسیه آلوده به ویروس اچ آی وی هستند؛ با این حال کارشناسان بهداشتی شمار مبتلایان را چندین برابر بیشتر از آمار رسمی ارزیابی می‌کنند.
جوانان تحصیل کرده‌ای که برای تأمین مخارج زندگی، می‌پذیرند با کمترین امکانات موجود در محلی مشغول به کار شوند، پس از مدت کوتاهی دچار آسیب‌های روحی و روانی فراوانی می‌شوند.
بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون، 4 برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.
به عقیده محققان، روزی 20 دقیقه باید برای یک خواب کوتاه مدت به کارمندان زمان داد و در ادامه مؤثر واقع شدن این فرصت را در‌ آنها دید.
کارشناسان هشدار می‌دهند که تعطیلات تابستانی در درازمدت می‌تواند تأثیر شدیدی بر سلامتی داشته باشد و خطر چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را در کودکان افزایش دهد.
کودک زمانی‌ که با پدر بیرون می‌رود، بیش از هر زمان دیگری تنقلات مصرف می‌کند و رژیم غذایی خود را فراموش می‌کند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر