تصاویری از قبرستان جن ها 1394/02/16
در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران، یه مکان رازآمیز و مخوف وجود دارد که به گورستان جن معروف است.

 

 
قبرستان جن‌ها!

این گورستان خاموش و مرموز، در روستای باستانی تیس با قدمت 2300 سال قرار گرفته است.

در این روستا، اعتقادات و باورهای مردم بلوچ با رازآمیزی و سکوت طبیعت و آثار باستانی به جای مانده، گره خورده و گورستان جن که بلوچ‌ها به آن جن سنط هم می‌گویند، یکی از همین راز‌هاست.

گورستان جن

گورستان جن یا همان جن سنط جایی که سنگ قبرهای بزرگ و عجیبی دارد و این قبرها محلی‌های آن منطقه را به این باور رسانده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست.

در این گورستان قبرها کنار هم روی سطحی صخره‌ای حفر شدن که این شیوه حفاری سوال‌های زیادی را به وجود آورده که چه کسانی این گورها را حفر کردن یا چرا سطح سنگی را برای حفر کردن انتخاب کردند یا اینکه با چه وسیله توانستند روی سطح سنگی، گورها را حفر کنند؟

چون برای این پرسش‌ها مثل خود گورستان جز سکوت و خاموشی چیزی شنیده نشد، در نهایت پاسخ به دنیای از ما بهتران کشیده شده است.
 
قبرستان جن‌ها!

امروزه کندن سطح سنگی را با وسایل ابتدایی به سختی می‌شود انجام داد شاید به همین دلیل است که مردم محلی حفر این گورها را به نیروی مافوق بشر نسبت می‌دادند.

این گورستان عجیب روی تپه‌ای کم ارتفاع در پای کوه پیل بند قرار گرفته است. کنار همین گورستان که به قبرستان شماره 1 تیس مشهور است، قبرستان مردم روستا هم قرار دارد، اما گورهای این قبرستان بر سطح خاکی نرم حفر شدند.

مردم این روستا با اینکه مردگان خودشان را در این گورستان دفن می‌کنند، خیلی مراقبند که شب گذرشان به گورستان جن‌ها نیفتد.
 
قبرستان جن‌ها!

چون بومی‌های این روستا معتقدند که وقتی هوا تاریک می‌شود جن‌ها بر سر مردگان خودشان مویه می‌کنند و هر کسی که شبانه گذرش به این گورستان افتاد مورد نفرین جن‌ها قرار می‌گیرد و بعد از چند روز با عذابی سخت می‌میرد.

سایر اخبار


دانشمندان آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی امریکا، آخرین نسخه پهپادهای سبک و یک‌بار‌مصرف را با الهام از جیرجیرک ارائه داده‌اند که با یکدیگر حرکت کرده و قادر به بوکشیدن تسلیحات شیمیایی در میادین جنگ هستند.
یکی از دغدغه های این روزهای زنان متاهل شاغل این است که پس از فرزند آوری چگونه می توانند در آن واحد هم از پس انجام وظایف شغلی شان بر بیایند و هم به کودکانشان رسیدگی کنند، دغدغه ای که معمولا در تصمیمات مدیران شرکت ها و ادارات جایگاهی ندارد
غلامرضا آسمانی همزمان با وقایع اخیر و تفحص شهدای غواص خط‌شکن خاطره‌ای از کربلای 4 را به این سبک بیان می‌کند.
رئیس مرکز ضد تروریستی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع در همایشی که در مرکز این سازمان برگزار شده بود، دسترسی داعش به مواد هسته‌ای و رادیو اکتیو برای تولید به اصطلاح «بمب اتمی» را محتمل دانست.
به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، : دیروز (۲۰ خرداد ۱۳۹۴) برخی از رسانه‌ها با انتشار تصاویری از برخورد دو گلوله توپ به اصفهان خبر دادند و ادعا کردند این گلوله‌ها توسط سپاه شلیک شده‌ا‌ند. این گلوله‌ها یکی در حوالی “سیتی‌سنتر” اصفهان و دیگری در پارک شهرک “سپاهان‌شهر” فرود آمدند.
شاید این روزها دشواری های زندگی در کلان شهرها و تبعاتی همچون آلودگی هوا و محصور شدن در آپارتمان ها که این سبک زندگی را بر مردم تحمیل می کند بیش از هر زمان دیگری شهرنشینان را به سوی استفاده از مناظر طبیعی و تفرج گاه های برون شهری سوق می دهد؛ اماکنی مانند جنگل های سر سبز شمال، سواحل دریای خزر و مناطق زیبای کوهستانی هریک می توانند مقصد مناسبی برای دوستداران طبیعت و خانواده هایی باشند که به دنبال لذت بردن از هوای پاک و گذراندن یک روز تعطیل در دامن طبیعت هستند.
کارشناس فرانسوی گفت: ویروس اسرائیلی ها با هدف شنود مکالمات اعضای مذاکره کننده در خصوص مسئله هسته ای ایران طراحی شده بود.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر