ماموریت ژاپنی ها شکست خورد

به گفته مقامات رسمی، فضاپیمای پشتیبانی Kounotori 6 روز دوشنبه به زمین بازگشته و در جو دچار سوختگی شد. با وجود اینکه بخش تجربی این ماموریت دچار سانحه شد، این فضاپیمای موفق شد محموله مورد نیاز ایستگاه فضایی را با موفقیت تحویل دهد.

 

فضاپیمای Kounotori 6 یک کابل فلزی 700 متری را حمل می کرد که هدف از طراحی آن کاهش سرعت زباله‌های فضایی و بازگرداندن آنها به زمین با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی بود. JaXA عنوان کرده که مکانیزم مورد نیاز برای رهاسازی این کابل به خوبی عمل نکرده است و تکنسین‌ها نیز نتوانسته‌اند این مشکل را حل کنند.

 

این دومین شکست قابل توجه آژانس فضایی ژاپن طی هفته‌های گذشته است، این ژانس ماه گذشته نیز موفق نشد موشک SS-520-4 را درون مدار قرار دهد.

 

مطابق با تخمین‌های ناسا در حال حاضر حدود 500 هزار قطعه با ابعادی بزرگتر از 2.5 سانتی‌تر در مدار پایین زمین وجود دارد. این زباله‌ها برای حدود 780 ماهواره‌ای که در این ناحیه در حال فعالیت‌اند، بسیار خطرناک هستند.

 

 

سایر اخبار


آبشار ونتا رپید Venta Rapid که در زبان لتونی ونتاس رومبا هم نامیده می شود، تنها 2 متر ارتفاع داشته و یکی از کوچک ترین آبشارهای جهان می باشد، اما ارتفاع کم این آبشار با عرض چشمگیر آن جبران شده است. عریض ترین حالت این آبشار که در زمان سیل های بهاره رخ داده و به رقم 270 متر می رسد که همین موضوع آن را به عریض ترین آبشار اروپا تبدیل می کند. حتی تابستان ها که آب کمتری در مسیر این آبشار جریان دارد، عرض آن در حدود 250 متر است.
گاهی اوقات فقط با دیدن یک عکس ایده سفرکردن به ذهنمان می رسد ، عکسی که شاید در تصوراتمام همیشه دوست داشتیم ما هم ‏در آن حضور داشتیم. همین باعث می شود تحقیقات گسترده ای برای سفر به آن نقطه از زمین انجام بدهیم و مقصد بعدی سفرمان ‏مشخص شود. حالا با لست سکند همراه باشید تا با زیباترین تصاویر شما را به نقاط مختلف دنیا ببرد. ‏ ‏
همانگونه که می دانیم 22 آوریل روز جهانی زمین است و همین بهانه ای شده تا همه ی نگاه ها به یکی از مهم ترین و حساس ترین منابع کره ی زمین یعنی صخره های مرجانی جلب شود. در حال حاضر جریانی به نام «50 صخره ی مرجانی» رقابتی ایجاد نموده تا به کمک آن بتوان 50 مورد از مهم ترین صخره های مرجانی را از خطر نابودی نجات داد.
اگر ایده ی اقامت در یک قلعه ی ژاپنی شگفت انگیز در کنار کلیه ی خدمه و نینجاها برای شما هیجان انگیز است باید بدانید که شانس به شما رو کرده است. شهرداری شهر ناگازاکی و یک شرکت خدمات مهمان خانه از علاقمندان خواسته که با تکمیل فرم پذیرش در قرعه کشی شرکت کنند. زوج خوش شانس برنده می توانند یک شب به صورت رایگان در قلعه ی هیرادو اقامت کنند. در حقیقت شهرداری شهر ناگازاکی از این ایده برای جذب گردشگر بیشتر و ترغیب آنها به بازدید از قلعه های تاریخی و محوطه های اطراف استفاده نموده است.
کوچکترین پل بین المللی دنیا
گرانترین لاستیک دنیا بقیمت 600000 دلار
هندوستان
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر