ios 11 و ویژگی ها
   

خوشبختانه در نت‌نوشت فرصتی شد و توانستیم اولین نسخه ارائه شده از  iOS 11 را بر روی iPhone 6s تست کنیم. امکانات متعددی من جمله اپ استور با ظاهر تازه و کنترل سنتر تازه نفس و اعلان‌های صفحه قفل … همه و همه برای ما جذاب بود. در ادامه با بررسی تمامی‌این موارد همراه ما باشید.

اگر نمیدانید باید بگوییم که بخش عمده توانایی‌هایی که در آخرین کنفرانس اپل معرفی شد اختصاص به آیپد مربوط شده و بر توانایی‌های این تبلت دوستداشتنی خواهد افزود. ما به سراغ آیفون رفیتم و باید گفت که بدون هیچ جانبداریی در همان نگاه اول متوجه شباهت امکانات جدید مخصوصا در بخش اعلان‌ها با سیستم عامل اندروید شدیم.

تغییر ظاهر APP STORE

اپ استور از مهمترین نقاط اتکاء برای اپل است، فروشگاهی متمرکز و یکپارچه که البته در iOS 11 به بهترین نحو ممکن تغییر چهره داده و به دل می‌نشیند. صفحه توضیحات اپ‌ها تغییرات چشم گیری داشته و توضیحات بسیار کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ویدیو‌های معرفی اپ‌ها به صورت خودکار اجر اشده و جلوه بسیار زیبایی را برای هر اپ ایجاد می‌کند.

بازی‌ها در تب جداگانه ای قرا گرفته اند و با تب Today که اپ‌های پیشنهادی هر روز را ارائه می‌دهد کمی‌متفاوت است. از این پس در خود اپ ستور در قسمت تنظیمات می‌توانید اپ‌های اضافی و بدون کاربرد را حذف کرده و فضای بیشتری را خالی کنید.

اعلان‌هایی بسیار شبیه به اندروید

بعد از نسخه Lollipop از اندروید شاهد حضور نوتیفیکشن‌ها در صفحه قفل بودیم و اکنون در بروزرسانی نوقا این امکان تا حد بسیار مطلوبی پیشرفت داشته و کاربر می‌توانید به آسانی بخش اعلان‌ها را مدیریت کند. اکنون در صفحه قفل iOS 11 شاهد حضور اعلان‌ها هستیم که بلافاصله بعد از حضور قابل ردیابی و مشاهده بوده و اینکه کاربر می‌تواند اولویت قرار گیری اعلان‌های هر اپ را در قسمت تنظیمات مشخص کند.

یک CONTROL CENTER شیک و جدید

در iOS 11 کاربر می‌تواند بخش کنترل را به صورت کامل دلخواه سازی کند. کاربر با Force Touch خواهد توانست هر یک از قسمت‌های قسمت کنترل را مدیریت کرده و  اینکه خبر خوب برای توسعه دهندگان که اپل امکان توسعه اپ‌های کوچک برای قسمت کنترل سنتر را ایجاد کرده و بزودی شاهد اپ‌های کاربردی کوچک برای این قسمت خواهیم بود.

یک مرورگر فایل اینجاست!

خبر خوبی اینکه اپل امکان مرور فایل‌ها را در iOS قرار داده و حتما باید بدانید که قرار نیست کاربر به فایل‌های سیستمی‌دسترسی داشته باشد، اپل تنها اجاره مرور فایل در چند شاخه و کاملا محدود را در اختیار کاربر قرار داده و شما می‌توانید ارتباط بهتری با قسمت کلود داشته باشید. اسناد را راحت تر مدیریت کرده و به آسانی با Google Drive سینک کنید.

باقی توانایی‌های IOS 11

پیش از این راجع به توانایی‌ها و امکانات جدیدی این نسخه از iOS برایتان نوشتیم و گفتیم که در WWDC اپل دستی به سر و روی این سیستم عامل به صورت اختصاصی برای آیپد کشیده است. بدون شک امکانات multitasking برای آیپد تا حد ارزشمندی بهبود داشته و امکان Multi-Room خواهد توانست کار کردن با قلم و چند برنامه را در آن واحد برای کاربر لذت بخش کند. اپ‌های Photos و videos تغییرات چشم گیری داشته اند و برای استفاده بسیار ساده تر و کاربردی تر به نظر می‌رسند.

نکته جالب اینکه در این نسخه از iOS فرمت ذخیره تصاویر از  JPEG به HEIF تغییر کرده و ویدیو‌ها هم از فرمت HEVC استفاده می‌کنند که حجم بسیار کمی‌داشته و حداقل تاثیر را بر روی کیفیت تصاویر دارد.

نتیجه گیری

واضح است که مسیر رو به پیشرفت و توسعه سیستم عامل iOS مثل قبل رو به جلو در حال پیشرفت است و همچنان اپل در زمینه ارائه قابلیت‌ها به کاربران محافظه کار عمل می‌کند. اگر از قبل با نت‌نوشت همراه بوده باشید می‌دانید که میانه ما و iOS چندان مساعد نیست 🙂 اما شک نداریم که این نسخه از iOS خواهد توانست رضایت بیشتر و در عین حال توانمندی بیشتری را برای کاربران به همراه داشته باشد.

 

سایر اخبار


آزمایش‎‌های پزشکی همواره دلهره‌آور و ترسناک بوده‌اند چراکه نتیجه آن مشخص نیست و همان‌قدر که ممکن است خبرهای خوبی را به ما بدهند، به همان اندازه نیز ممکن بوده نتایج این آزمایش‌ها حامل خبرهای بدی باشند. درواقع، بخش قابل‌توجهی از این ترس و دلهره از مشخص نبودن نتیجه و به دنبال آن، انتظار چند روزه برای دریافت نتایج نشات می‌گیرد و همین مسئله، ممکن است بسیار آزاردهنده باشد.
آیفون X از روز یکشنبه هفته آینده به بازارهای جهانی وارد می‌شود و افرادی که به ثبت سفارش برای واردات رسمی این کالا پرداخته‌اند تاکنون این کالا را وارد نکرده‌اند.
امروزه دل کندن از تلفن‌های هوشمند کار بسیار دشواری است و برخی نمی‌توانند حتی لحظه‌ای از موبایل خود دور بمانند. حال کاربران می‌توانند با استفاده از یک لامپ جادویی تلفن همراه را برای مدتی از خود دور کنند.
همه ما روزانه وقت زیادی را از طریق مرورگر گوشی خود به گشت و گذار در سایت های مختلف اختصاص میدهیم. مرورگر پیش فرض بر روی بیشتر گوشی های اندرویدی مرورگر Chrome بوده و این مورد برای افرادی که از سرویس های گوگل همچون Google Drive استفاده میکنند انتخاب مناسبی است. با این حال ممکن است شما خواهان خصوصیات بیشتری باشید که در مرورگر کروم در دسترس نباشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به سایر مرورگرهایی که میتوانند به عنوان جایگزین کروم مورد استفاده قرار بگیرند بپردازیم.
این فناوری، فناوری خوبی نیست. بان نت ها می توانند به عنوان بدافزارهایی به کار گرفته شوند که کنترل وبکم ها، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت را در دست می گیرند و با این کار باعث ایجاد اختلال در اینترنت می شوند. بات نت ها با استفاده از یک نرم افزار می توانند باعث اختلال بیشتر و بیشتر در شبکه اینترنت شوند و توقف فعالیت آن ها هم کار دشواری است
در یک آزمایش یک میمون که پای چپش دچار مشکل شده بود و توان حرکت نداشت، به وسیله دستگاه های الکترونیکی که توسط انسان ساخته شده بود، درمان شد و توان حرکتی خود را پیدا کرد. اساسا این دستگاه های الکترونیکی سیستم عصبی را پای پس می کنند و آسیب وارد شده به آن را برطرف می کنند؛ بنابراین امید به درمان افراد معلول در آینده تقویت خواهد شد.
نمی توان توضیح ساده ای در مورد کامپیوترهای کوانتومی ارائه داد؛ فقط می توان گفت در این کامپیوترها از ذرات کوانتوم استفاده شده است و برخی از محاسبات واقعاً پیچیده را می توانند بسیار سریع تر از کامپیوترهای قدیمی انجام دهند. محاسبات کوانتومی یک فناوری نوظهوردر حوزه محاسبات و کامپیوتر است که هدف آن یافتن راه حل های سریع تر برای مسائلی است که در حال حاضر توسط ابر رایانه ها حل می شوند. به صورت نظری، رایانه های کوانتومی می توانند برای شکستن رمزنگاری آر اس ای، که معمولا در سراسر اینترنت استفاده می شوند به کار روند. محاسبات کوانتومی توسط محققانی که در زمینه ی فیزیک کوانتوم و محاسبات فعالیت می کنند، به کار گرفته می شوند. در حال حاضر تنها شرکت آی بی ام رایانه های کوانتومی را به بازار عرضه کرده، اما این رایانه ها فقط برای کارهای تخصصی قابل استفاده هستند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر