ترفند محافظت از اطلاعات شخصی در برابر هکرها

محققان از اقدامات امنیتی خبر می‌دهند که مقابله با باج‌افزاری را فراهم می‌کند که عامل حمله سایبری گسترده در جهان شده است.

ابتدا تصور شد که این حمله با باج‌افزار «پتیا» انجام شده است اما در حال حاضر مشخص شده که این باج‌افزار کاملا جدید بوده است.

اما همچنان این بدافزار با نام «پتیا»، «پنتا» و حتی «سورتاپتیا» معرفی می‌شود.

این باج‌افزار سازمان‌های زیادی را در جهان و به خصوص در انگلیس مورد حمله قرار داد.

سایت «بلیپینگ کامپیوتر» گزارش داد که «آمیت سرپر»، یک محقق امنیتی، راه‌حل مقابله با این بدافزار را کشف کرده است که به شما کمک می‌کند تا رایانه‌های شخصی خود را در برابر «پتیا» محافظت کنید.

آنچه که شما باید انجام دهید این است که ابتدا یک فایل مجزا درست کنید تا از رمزگذاری فایل‌های شما به وسیله باج‌افزار و قفل کردن آنها از سوی پتیا جلوگیری کند.

ابتدا از مسیر «My Computer- hitting Tools- Folder Options- View-unchecking the Hide extensions» «ویندور اکستنشنز» را فعال کنید.

سپس C:\Windows folder را باز کرده و سپس بر روی گزینه notepad.exe کلیک کرده و با انتخاب همزمان Ctrl+C بر روی صفحه کلید خود این گزینه را کپی و بعد از آن با انتخاب ctrl+v این گزینه را انتقال دهید و بعد از باز شدن کادر مربوطه گزینه Continue را انتخاب کنید، بعد از این عمل فایل notepad - Copy.exe ایجاد شده را به perfc تغییر نام دهید.

بعد از این عمل بر روی فایل perfc راست کلیک کرده و بر روی گزینه Properties کلیک کنید و با باز شدن کادر مربوطه گزینه Read-only را انتخاب نمایید.

این فرآیند تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد و از سوی محققان دیگر نیز به عنوان یک راهکار معتبر مقابله با باج‌افزار پتیا معرفی شده است.

با این وجود این اقدام تنها نوعی واکسینه کردن است نه یک تغییر کلیدی، پس شما باید برای هر رایانه‌ای این کار را انجام دهید.
 

 
منبع: میزان

سایر اخبار


سال گذشته اینتل به‌صورت رسمی اعلام کرد که با شرکت ARM وارد مذاکره شده تا تراشه‌هایی مبتنی بر تکنولوژی لیتوگرافی این شرکت بسازد. پس از گذشت یک سال از این همکاری مشترک، اولین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل که با لیتوگرافی ARM ساخته شده است ماه دیگر روانه بازار می‌شود.
باتوجه به توسعه روزافزون فناوری‌های مرتبط با استفاده از انرژی‌های پاک، به احتمال فراوان در آینده بخش قابل‌توجهی از انرژی منازل و ادارات از طریق منابع انرژی تجدیدپذیری همچون خورشید تامین خواهد شد. در حال حاضر، چندین مدل پنل خورشیدی طراحی و تولید شده که البته استفاده از آن‌ها برای تمامی ‌افراد امکان‌پذیر نیست و از این‌رو، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد اعمال تغییراتی در طراحی و محل قرارگیری این پنل‌ها خواهیم بود.
آزمایش‎‌های پزشکی همواره دلهره‌آور و ترسناک بوده‌اند چراکه نتیجه آن مشخص نیست و همان‌قدر که ممکن است خبرهای خوبی را به ما بدهند، به همان اندازه نیز ممکن بوده نتایج این آزمایش‌ها حامل خبرهای بدی باشند. درواقع، بخش قابل‌توجهی از این ترس و دلهره از مشخص نبودن نتیجه و به دنبال آن، انتظار چند روزه برای دریافت نتایج نشات می‌گیرد و همین مسئله، ممکن است بسیار آزاردهنده باشد.
آیفون X از روز یکشنبه هفته آینده به بازارهای جهانی وارد می‌شود و افرادی که به ثبت سفارش برای واردات رسمی این کالا پرداخته‌اند تاکنون این کالا را وارد نکرده‌اند.
امروزه دل کندن از تلفن‌های هوشمند کار بسیار دشواری است و برخی نمی‌توانند حتی لحظه‌ای از موبایل خود دور بمانند. حال کاربران می‌توانند با استفاده از یک لامپ جادویی تلفن همراه را برای مدتی از خود دور کنند.
همه ما روزانه وقت زیادی را از طریق مرورگر گوشی خود به گشت و گذار در سایت های مختلف اختصاص میدهیم. مرورگر پیش فرض بر روی بیشتر گوشی های اندرویدی مرورگر Chrome بوده و این مورد برای افرادی که از سرویس های گوگل همچون Google Drive استفاده میکنند انتخاب مناسبی است. با این حال ممکن است شما خواهان خصوصیات بیشتری باشید که در مرورگر کروم در دسترس نباشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به سایر مرورگرهایی که میتوانند به عنوان جایگزین کروم مورد استفاده قرار بگیرند بپردازیم.
این فناوری، فناوری خوبی نیست. بان نت ها می توانند به عنوان بدافزارهایی به کار گرفته شوند که کنترل وبکم ها، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت را در دست می گیرند و با این کار باعث ایجاد اختلال در اینترنت می شوند. بات نت ها با استفاده از یک نرم افزار می توانند باعث اختلال بیشتر و بیشتر در شبکه اینترنت شوند و توقف فعالیت آن ها هم کار دشواری است
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر